Mondraker 2017 | Crafty R+
15639
page,page-id-15639,page-child,parent-pageid-184,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-6.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Enduro / Trail  Crafty R+

Sugerowana cena:

Nasza cena: 11 999 PLN


  • Rama:    Crafty 27´5+ Stealth Zero Suspension System FG 140mm
  • Rozmiary:    S / M / L / XL
  • Damper:    RockShox Monarch Plus RC3 Solo Air 200x57mm
  • Amortyzator:    Rockshox Yari 27´5+ RC Boost tapered 140mm
  • Stery:    FSA Nº57 ACB Bearings integrated tapered 1-1/8”->1/5”
  • Mostek:    Onoff Stoic FG 30mm
  • Kierownica:    Mondraker custom design 0.5 760mm
  • Gripy:    Onoff Diamond 1lock-on
  • Sztyca:    Onoff Notion 0-R 31.6mm 400mm
  • Siodełko:    Mondraker Crafty+ custom design
  • Przedni hamulec:    Sram Level T 180mm
  • Tylny hamulec:    Sram Level T 180mm
  • Klamki:    Sram Level T
  • Obręcze:    MDK-EP1 40 27´5+ TLR wheelset
  • Szprychy:    CN stainless
  • Przednia piasta:    MDK Disc Pro 15X110mm
  • Tylna piasta:    MDK Disc Pro 12x157mm
  • Opony:    Maxxis Chronicle TR Exo 27´5×3.0
  • Korba:    Sram NX1 DM30t Boost
  • Suport:    Sram GXP XR 73mm
  • Pedały:    /
  • Łańcuch:    Sram PC-1110 11s
  • Przednia przerzutka:    /
  • Tylna przerzutka:    Sram NX X-Horizon Type3 11s
  • Manetki:    SRAM NX1 Trigger right 11s
  • Kaseta:    Sram PG-1130 11-42t 11s

geo_crafty
FRAME SIZE S M L XL
A Seat Tube Length 380mm 420mm 470mm 510mm
B Top Tube Length 610mm 640mm 670mm 700mm
C Bottom Bracket Drop -25mm -25mm -25mm -25mm
D Bottom Bracket Height 340mm 340mm 340mm 340mm
E Chainstay Length 438mm 438mm 438mm 438mm
F Seat Tube Angle, Actual 75º 75º 75º 75º
G Seat Tube Angle, Effective 69.5º 75º 75º 75º
H Head Tube Angle 68.5º 67.5º 67.5º 67.5º
I Fork Offset 51mm 51mm 51mm 51mm
J Wheelbase 1215mm 1244mm 1269mm 1295mm
K Head Tube Length 90mm 100mm 115mm 130mm
L Reach 450mm 475mm 495mm 515mm
M Stack 593mm 502mm 616mm 630mm

zero_suspensionZERO SUSPENSION SYSTEM to uniwersalny projekt, który daje zauważalną przewagę nad innymi systemami od cross country aż po downhill.

Efektywność systemu Zero mieści się w czterech kategoriach:

  • Zero Power Loss, czyli zerowe straty energii przenoszonej z pedałów na tylne koło, które może powodować ruch zawieszenia. Mówiąc wprost, zawieszenie nie buja w czasie pedałowania.
  • Zero Pedal Kickback oznacza brak szarpania korb przez pracujące zawieszenie. Górna linia łańcucha wydłuża się tylko nieznacznie, nie powodując blokady zawieszenia i utraty jego płynności.
  • Zero Brake Jack to brak wpływu hamowania na aktywność zawieszenia. Nawet w przypadku intensywnego korzystania z hamulców amortyzator wychwytuje najmniejsze nierówności.
  • Zero Bumps to parametr, który określa gładka pracę zawieszenia bez gwałtownych skoków i spadków jego aktywności. To zarazem wysoka skuteczność pedałowania, co z kolei oznacza, że przyspieszasz dokładnie wtedy i tak, jak tego chcesz.

Unikalną cechą systemu Zero jest sposób mocowania elementu amortyzującego. Jest on kompresowany w obu stron, czyli jest niejako zawieszony pomiędzy dolnym a górnym ogniwem. W zależności od konkretnego modelu można przyjąć średnie wartości 35 % ugięcia dla dolnego ogniwa i pozostałe 65 % dla górnego.

 

forward_geometryFORWARD GEOMETRY została wprowadzona przez firmę Mondraker w 2013 roku jako nowy system w topowych modelach. Wpływa on znacząco na poprawę kontroli nad rowerem i daje większą pewność i stabilność podczas jazdy w najtrudniejszych warunkach.

Zalety Forward Geometry:

  • Poprawa bezpieczeństwa i kontroli na stromych odcinkach;
  • Pewniejsze prowadzenie przy dużych prędkościach;
  • Bezpośrednie, bardziej precyzyjne sterowanie;
  • Większa precyzja na stromych podjazdach;
  • Poprawa stabilności na technicznych odcinkach.

Geometria to cecha, która ma zdecydowany wpływ na zachowanie roweru podczas jazdy, jego charakter i to jak się na nim czujemy. Inspiracją do stworzenia geometrii FG był motocross. W ramie wydłużono górną rurę a rowery wyposażono w specjalny, super krótki mostek. Pozycja rowerzysty na pozostała taka sama, gdyż dodatkowa długość górnej rury skompensowała różnicę w długości mostka. Jedyną zauważalną zmianą jest zwiększona baza kół. Przednia oś jest teraz umieszczona nieco dalej.

 

stealthStealth to technologia obecna w rowerach Mondraker od roku 2013. Stanowi szczytowe osiągnięcie w dziedzinie projektowania maszyn i optymalizacji strukturalnej

To zupełnie nowe podejście do tematu projektowania ram. Szeroko wykorzystywane są rury o przekroju zbliżonym do prostokąta. Każda jest starannie projektowana, aby jak najlepiej spełniała swoja funkcję. Optymalizując proces produkcji, wybierając najlepszej jakości materiały i stosując rury o zmiennym przekroju powstają ultralekkie ramy, wzmocnione w miejscach szczególnie narażonych na przeciążenia.

Idealnym przykładem wykorzystania technologii Stealth jest bardzo lekki i bardzo wytrzymały rower zjazdowy Summum Pro Team. Z wagą 14.7 kg jest przykładem wzorcowej konstrukcji i wykorzystania technologii w konstrukcji najwyższej klasy rowerów.

27.5``+

Rozmiar kół

140mm

Skok przód

140mm

Skok tył

14.9kg

Waga