Mondraker 2017 | Dune 27.5
15595
page,page-id-15595,page-child,parent-pageid-184,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-6.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Enduro  Dune 27.5″

Sugerowana cena:

Nasza cena: 12 599 PLN


  • Rama: Dune 6061 Alloy Stealth Evo, hydroformed tubing, Zero Suspension System, Forward Geometry, Boost 12x148mm rear axle, Tapered head tube, One piece Monoblock upper link, BSA bottom bracket, telescopic seatpost internal routing, Max. capacity sealed bearings, shock mudguard, ISCG 05, removable derailleur adaptor, sideswing front derailleur, 160mm travel.
  • Rozmiary: S: 380mm / M: 420mm / L: 470mm / XL: 510mm
  • Damper:    RockShox Monarch Plus R, Settings: Rebound, air preload, 215×63.5mm, 22.2x10mm bushings on both sides
  • Ustawienia dampera: Medium compression, light rebound 3, Standard Body
  • Amortyzator: RockShox Yari 27.5” RC 170mm, Tapered head tube, 15x110mm axle. Settings: rebound, compression adjustment at low-speed to lock, air preload.
  • Stery: Onoff Saturn Tapered for 1-1/8” -> 1/5” head tube. ACB sealed bearings, top 41×30.2x7x45ºx45º, bottom 51.9x40x8x45ºx45º.
  • Mostek:    Onoff Stoic FG 30mm. 6061 forged aluminium. 31.8mm barbore
  • Kierownica: Mondraker aluminium 6061 double butted. Exclusive Dune design, 1” rise, 780mm width, 9º backsweep, 5º upsweep, 31.8mm barbore
  • Gripy: Onoff Diamond, 1lock-on, 130mm
  • Sztyca: Onoff Pija Dropper  31.6mm, internal hose guide. Size S: 337x100mm, size M/L/XL: 387x125mm.
  • Siodełko: SDG Fly MTN, High-density PU, steel rail, black Cordura sides
  • Hamulec przedni: Sram Level T, 180mm, organic pads, 6-bolts one-piece rotor
  • Hamulec tylny: Sram Level T, 180mm, organic pads, 6-bolts one-piece rotor
  • Klamki: Sram Level T, brake lever length adjust, interchangeable brake lever, clamp with two bolts compatible with Matchmaker
  • Obręcze: MDK-EP1 27´5 TLR ASY, asymmetrical rim, internal width 27mm, tubeless ready, 32 spokes.
  • Szprychy: CN round stainless steel.
  • Piasta przednia: MDK DC511 15x110mm, sealed bearings, IS 6 bolts mount.
  • Piasta tylna: MDK GW 12x148mm, sealed bearings, IS 6 bolts mount.
  • Opona przednia: Maxxis High Roller II 27´5×2.3 Tubeless Ready, Dual compound, Exo Protection, 60TPI, folding
  • Opona tylna: Maxxis Ardent 27’5 x 2.40, Single compound, 60 TPI, Wire
  • Korba: FSA Gamma 2×10, aluminium cranks, 170mm crank arm length in S/M size and 175mm in L/XL size
  • Zębatka: 32T, steel, X-SYNC 1×11 technology
  • Suport: Sram GXP XR, sealed bearings, 73mm
  • Pedały: /
  • Łańcuch: SRAM PC-1110 11s.
  • Przerzutka przednia: /
  • Przerzutka tylna: Sram NX Type 3 with Roller Bearing Clutch and Cage Lock, long cage,  X-Horizon system
  • Manetka: Sram Trigger NX1, 11s. Zero Loss technology, Exact actuation
  • Kaseta: Sunrace CSMS7, 11-42T, 11s.
  • Hak: Mondraker M066.

geo_dune
FRAME SIZE S M L XL
A Seat Tube Length 380mm 420mm 470mm 510mm
B Top Tube Length 608mm 633mm 656mm 678mm
C Bottom Bracket Drop -2mm -2mm -2mm -2mm
D Bottom Bracket Height 343mm 343mm 343mm 343mm
E Chainstay Length 432mm 432mm 432mm 432mm
F Seat Tube Angle, Actual 68.9º 68.9º 68.9º 68.9º
G Seat Tube Angle, Effective 74.7º 74.7º 74.7º 74.7º
H Head Tube Angle 65.5º 65.5º 65.5º 65.5º
I Fork Offset 44mm 44mm 44mm 44mm
J Wheelbase 1190mm 1215mm 1240mm 1264mm
K Head Tube Length 110mm 110mm 120mm 130mm
L Reach 450mm 475mm 495mm 515mm
M Stack 593mm 590mm 602mm 611mm

zero_suspensionZERO SUSPENSION SYSTEM to uniwersalny projekt, który daje zauważalną przewagę nad innymi systemami od cross country aż po downhill.

Efektywność systemu Zero mieści się w czterech kategoriach:

  • Zero Power Loss, czyli zerowe straty energii przenoszonej z pedałów na tylne koło, które może powodować ruch zawieszenia. Mówiąc wprost, zawieszenie nie buja w czasie pedałowania.
  • Zero Pedal Kickback oznacza brak szarpania korb przez pracujące zawieszenie. Górna linia łańcucha wydłuża się tylko nieznacznie, nie powodując blokady zawieszenia i utraty jego płynności.
  • Zero Brake Jack to brak wpływu hamowania na aktywność zawieszenia. Nawet w przypadku intensywnego korzystania z hamulców amortyzator wychwytuje najmniejsze nierówności.
  • Zero Bumps to parametr, który określa gładka pracę zawieszenia bez gwałtownych skoków i spadków jego aktywności. To zarazem wysoka skuteczność pedałowania, co z kolei oznacza, że przyspieszasz dokładnie wtedy i tak, jak tego chcesz.

Unikalną cechą systemu Zero jest sposób mocowania elementu amortyzującego. Jest on kompresowany w obu stron, czyli jest niejako zawieszony pomiędzy dolnym a górnym ogniwem. W zależności od konkretnego modelu można przyjąć średnie wartości 35 % ugięcia dla dolnego ogniwa i pozostałe 65 % dla górnego.

 

forward_geometryFORWARD GEOMETRY została wprowadzona przez firmę Mondraker w 2013 roku jako nowy system w topowych modelach. Wpływa on znacząco na poprawę kontroli nad rowerem i daje większą pewność i stabilność podczas jazdy w najtrudniejszych warunkach.

Zalety Forward Geometry:

  • Poprawa bezpieczeństwa i kontroli na stromych odcinkach;
  • Pewniejsze prowadzenie przy dużych prędkościach;
  • Bezpośrednie, bardziej precyzyjne sterowanie;
  • Większa precyzja na stromych podjazdach;
  • Poprawa stabilności na technicznych odcinkach.

Geometria to cecha, która ma zdecydowany wpływ na zachowanie roweru podczas jazdy, jego charakter i to jak się na nim czujemy. Inspiracją do stworzenia geometrii FG był motocross. W ramie wydłużono górną rurę a rowery wyposażono w specjalny, super krótki mostek. Pozycja rowerzysty na pozostała taka sama, gdyż dodatkowa długość górnej rury skompensowała różnicę w długości mostka. Jedyną zauważalną zmianą jest zwiększona baza kół. Przednia oś jest teraz umieszczona nieco dalej.

 

stealthStealth to technologia obecna w rowerach Mondraker od roku 2013. Stanowi szczytowe osiągnięcie w dziedzinie projektowania maszyn i optymalizacji strukturalnej

To zupełnie nowe podejście do tematu projektowania ram. Szeroko wykorzystywane są rury o przekroju zbliżonym do prostokąta. Każda jest starannie projektowana, aby jak najlepiej spełniała swoja funkcję. Optymalizując proces produkcji, wybierając najlepszej jakości materiały i stosując rury o zmiennym przekroju powstają ultralekkie ramy, wzmocnione w miejscach szczególnie narażonych na przeciążenia.

Idealnym przykładem wykorzystania technologii Stealth jest bardzo lekki i bardzo wytrzymały rower zjazdowy Summum Pro Team. Z wagą 14.7 kg jest przykładem wzorcowej konstrukcji i wykorzystania technologii w konstrukcji najwyższej klasy rowerów.

27.5``

Rozmiar kół

160mm

Skok przód

160mm

Skok tył

14.4kg

Waga