Mondraker 2017 | Dune Carbon R 27.5
16522
page,page-id-16522,page-child,parent-pageid-184,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-6.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Enduro  Dune Carbon R 27.5″

Sugerowana cena:

Nasza cena: 18 999 PLN


  • Rama:    Dune 27´5 Stealth Full Carbon Zero Suspension System FG 160mm
  • Rozmiary:    S / M / L / XL
  • Damper:    Fox Float X LV 3Pos Lever Performance 215×63.5mm
  • Amortyzator:    Fox 36 27´5 Float Grip 3Pos Lever Performance 15mm tapered 160mm
  • Stery:    FSA Nº42 ACB Bearings integrated tapered
  • Mostek:    Onoff Stoic FG 30mm
  • Kierownica:    Mondraker custom design 1.0 780mm
  • Gripy:    Onoff Diamond 1lock-on
  • Sztyca:    Fox Transfer Performance Elite internal
  • Siodełko:    SDG Fly MTN
  • Przedni hamulec:    Sram Guide R 180mm
  • Tylny hamulec:    Guide R 180mm
  • Klamki:    Sram Guide R
  • Obręcze:    DT E1900 Spline 27´5” Tubeless Ready wheelset
  • Szprychy:    DT Champion Straight pull
  • Przednia piasta:    DT E1900 Spline 15x100mm
  • Tylna piasta:    DT E1900 Spline w/DT RWS axle
  • Opony:    Maxxis High Roller II TR Dual Exo 27´5×2.3
  • Korba:    Race Face Aeffect SL DM32t
  • Suport:    Race Face X-Type 73mm
  • Pedały:    /
  • Łańcuch:    Shimano HG60011 11s
  • Napinacz:    /
  • Tylna przerzutka:    Shimano XT SGS RDM8000
  • Manetki:    Shimano XT SLM8000 11s
  • Kaseta:    Shimano SLX KCSM7000 11-42t 11s

geo_dune
FRAME SIZE S M L XL
A Seat Tube Length 380mm 420mm 470mm 510mm
B Top Tube Length 610mm 630mm 655mm 673mm
C Bottom Bracket Drop -5mm -5mm -5mm -5mm
D Bottom Bracket Height 347mm 347mm 347mm 347mm
E Chainstay Length 430mm 430mm 430mm 430mm
F Seat Tube Angle, Actual 70º 70º 70º 70º
G Seat Tube Angle, Effective 75º 75º 75º 75º
H Head Tube Angle 66.5º 66.5º 66.5º 66.5º
I Fork Offset 44mm 44mm 44mm 44mm
J Wheelbase 1193mm 1213mm 1238mm 1260mm
K Head Tube Length 110mm 110mm 120mm 130mm
L Reach 452mm 472mm 493mm 508mm
M Stack 593mm 593mm 603mm 610mm

zero_suspensionZERO SUSPENSION SYSTEM to uniwersalny projekt, który daje zauważalną przewagę nad innymi systemami od cross country aż po downhill.

 

Efektywność systemu Zero mieści się w czterech kategoriach:

  • Zero Power Loss, czyli zerowe straty energii przenoszonej z pedałów na tylne koło, które może powodować ruch zawieszenia. Mówiąc wprost, zawieszenie nie buja w czasie pedałowania.
  • Zero Pedal Kickback oznacza brak szarpania korb przez pracujące zawieszenie. Górna linia łańcucha wydłuża się tylko nieznacznie, nie powodując blokady zawieszenia i utraty jego płynności.
  • Zero Brake Jack to brak wpływu hamowania na aktywność zawieszenia. Nawet w przypadku intensywnego korzystania z hamulców amortyzator wychwytuje najmniejsze nierówności.
  • Zero Bumps to parametr, który określa gładka pracę zawieszenia bez gwałtownych skoków i spadków jego aktywności. To zarazem wysoka skuteczność pedałowania, co z kolei oznacza, że przyspieszasz dokładnie wtedy i tak, jak tego chcesz.

 

Unikalną cechą systemu Zero jest sposób mocowania elementu amortyzującego. Jest on kompresowany w obu stron, czyli jest niejako zawieszony pomiędzy dolnym a górnym ogniwem. W zależności od konkretnego modelu można przyjąć średnie wartości 35 % ugięcia dla dolnego ogniwa i pozostałe 65 % dla górnego.

 

forward_geometryFORWARD GEOMETRY została wprowadzona przez firmę Mondraker w 2013 roku jako nowy system w topowych modelach. Wpływa on znacząco na poprawę kontroli nad rowerem i daje większą pewność i stabilność podczas jazdy w najtrudniejszych warunkach.

 

Zalety Forward Geometry:

  • Poprawa bezpieczeństwa i kontroli na stromych odcinkach;
  • Pewniejsze prowadzenie przy dużych prędkościach;
  • Bezpośrednie, bardziej precyzyjne sterowanie;
  • Większa precyzja na stromych podjazdach;
  • Poprawa stabilności na technicznych odcinkach.

 

Geometria to cecha, która ma zdecydowany wpływ na zachowanie roweru podczas jazdy, jego charakter i to jak się na nim czujemy. Inspiracją do stworzenia geometrii FG był motocross. W ramie wydłużono górną rurę a rowery wyposażono w specjalny, super krótki mostek. Pozycja rowerzysty na pozostała taka sama, gdyż dodatkowa długość górnej rury skompensowała różnicę w długości mostka. Jedyną zauważalną zmianą jest zwiększona baza kół. Przednia oś jest teraz umieszczona nieco dalej.

 

stealth_carbonSTEALTH CARBON jest najbardziej zaawansowaną technologią przetwarzania i optymalizacji włókien węglowych stosowaną w produktach Mondraker. Przenosi całe doświadczenie zdobyte w produkcji ram aluminiowych do najwyższych modeli karbonowych, łącznie z najwyższymi wymogami wytrzymałości, jakości i wagi. Technologia ta obejmuje wszystkie etapy powstawania ramy, od ogólnej koncepcji, aż po finalne modelowanie pojedynczych włókien węglowych.

 

Struktura ramy powstaje z wysoko modułowych włókien węglowych. Gwarantuje to optymalne określenie wytrzymałości i zdolności pochłaniania drgań dokładnie tam, gdzie jest to potrzebne. Co więcej, umożliwia stworzenie monolitycznego przedniego trójkąta, dając oszczędność na wadze i wymagany wzrost sztywności i odporności na trudne warunki długodystansowej jazdy.

 

Korzystając z naturalnych właściwości karbonu, poprzez optymalizację i zastosowanie różnych rodzajów włókien, osiągnięto maksymalną sztywność konstrukcji. W ten sposób powstała rama wyjątkowo sztywna w płaszczyźnie poprzecznej i wzdłużnej oraz odporna na siły skręcające, które pojawiają się w czasie jazdy.

27.5``

Rozmiar kół

160mm

Skok przód

160mm

Skok tył

13.2kg

Waga