Mondraker - Wyprzedaż modeli 2018! | Dune Carbon RR 27.5
16519
page,page-id-16519,page-child,parent-pageid-184,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-6.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Enduro  Dune Carbon RR 27.5″

Sugerowana cena:

Nasza cena: 27 999 PLN


  • Rama: Dune 27’5′ Stealth full Carbon, Zero Suspension System, Forward Geometry, carbon upper link, 12x142mm rear axle, 73mm BSA bottom bracket, MAX. capacity sealed bearings, internal cable routing, ISCG 05, dedicated 1x drivetain design, ISCG 05 carbon protector, carbon mudguard. 160mm travel. *Optional Geometry kit.
  • Rozmiary: S: 380mm / M: 420mm / L: 470mm  / XL: 510mm
  • Damper: Fox Float X2 Factory Kashima. Settings: low-speed compression, hi-speed compression, low-speed rebound, hi-speed rebound, air preload. Bushings 22.2x10mm upper / 16.2x10mm lower.
  • Ustawienia dampera: Light compression, light rebound, air volume spacers 0.3×4.
  • Amortyzator: Fox 36 27´5 Float FIT4 EVOL Factory Kashima 170mm, Lever with 3 positions and compression micro-adjustment at low-speed in open mode. Tapered head tube, 15x110mm axle. Settings: rebound, high and low-speed compression, air preload.
    Stery: Onoff Titan internall
  • Tapered for 1-1/8” -> 1/5” head tube. ACB sealed bearings, top 41.8×30.5x8x45ºx45º, bottom 51.9x40x8x45ºx45º.
  • Mostek: Onoff Stoic FG 30mm. 6061 forged aluminium. 35mm barbore
  • Kierownica: Onoff Stoic Carbon. Exclusive Dune Carbon RR design, 0.5” rise, 780mm width, 9º backsweep, 5º upsweep, 35mm barbore
  • Gripy: Onoff Diamond, 1lock-on, 130mm
  • Sztyca: Fox Transfer Performance Elite internal 31.6mm, internal hose guide, size S: 365x100mm, size M: 406x125mm, size L/XL: 456x150mm
  • Siodełko: SDG Fly MTN TI, High-density PU, chromium rail, cordura sides protection
  • Hamulec przedni: Sram Guide R 200mm, lightweight 4-piston dual-diameter caliper, centerline 6 bolts one-piece rotor, semi-metallic pads
  • Hamulec tylny: Sram Guide R 180mm, lightweight 4-piston dual-diameter caliper, centerline 6 bolts one-piece rotor, semi-metallic pads
  • Klamki: Sram Guide R, tools-free Reach adjust, ambidextrous lever mount.
  • Obręcze: Mavic XA Elite, 25mm internal width, hookless, tubeless ready, 24 spokes
  • Szprychy: Mavic steall straight pull, profiled and double butted
  • Piasta przednia: Mavic XA Elite 15x110mm, IS 6 bolts mount.
  • Piasta tylna: Mavic XA Elite 12x142mm, ITS4 with 4 ratchets, 6 bolts rotor and XD 1×11 freehub
  • Opona przednia: Maxxis High Roller II 27’5 x 2.3 Tubeless Ready, Dual compound, Exo protection, 60TPI, folding
  • Opona tylna: Maxxis High Roller II 27’5 x 2.3 Tubeless Ready, Dual compound, Exo protection, 60TPI, folding
  • Korba: Truvativ Descendant 7K Eagle, aluminium crank arms, 24mm axle, chain ring with Direct Mount, 170mm crank arm length in S/M size and 175mm in L/XL size.
  • Zębatka: 34T, molded aluminium series 7000, narrow wide 1×11 technology.
  • Suport: SRAM GXP XR, sealed bearings, 73mm.
  • Pedały: /
  • Łańcuch: SRAM GX Eagle 12s.
  • Przerzutka przednia: /
  • Przerzutka tylna: SRAM X01 Eagle Type 3 with Roller Bearing Clutch and Cage Lock, 1x12s carbon, long cage, X-Horizon system.
  • Manetka: Sram Trigger GX Eagle 12s, X-Actuation, Zero Loss Technology.
  • Kaseta: SRAM XG-1275 10-50T, XD freehub for 12s

geo_dune
FRAME SIZE S M L XL
A Seat Tube Length 380mm 420mm 470mm 510mm
B Top Tube Length 610mm 630mm 655mm 673mm
C Bottom Bracket Drop -5mm -5mm -5mm -5mm
D Bottom Bracket Height 350mm 350mm 350mm 350mm
E Chainstay Length 430-440mm 430-440mm 430-440mm 430-440mm
F Seat Tube Angle, Actual 69.9º 69.9º 69.9º 69.9º
G Seat Tube Angle, Effective 74.7º 74.7º 74.7º 74.7º
H Head Tube Angle 66(+/-1)º 66(+/-1)ºº 66(+/-1)º 66(+/-1)º
I Fork Offset 44mm 44mm 44mm 44mm
J Wheelbase 1198mm 1218mm 1243mm 1265mm
K Head Tube Length 110mm 110mm 120mm 130mm
L Reach 452mm 472mm 493mm 508mm
M Stack 596mm 596mm 606mm 613mm

zero_suspensionZERO SUSPENSION SYSTEM to uniwersalny projekt, który daje zauważalną przewagę nad innymi systemami od cross country aż po downhill.

 

Efektywność systemu Zero mieści się w czterech kategoriach:

  • Zero Power Loss, czyli zerowe straty energii przenoszonej z pedałów na tylne koło, które może powodować ruch zawieszenia. Mówiąc wprost, zawieszenie nie buja w czasie pedałowania.
  • Zero Pedal Kickback oznacza brak szarpania korb przez pracujące zawieszenie. Górna linia łańcucha wydłuża się tylko nieznacznie, nie powodując blokady zawieszenia i utraty jego płynności.
  • Zero Brake Jack to brak wpływu hamowania na aktywność zawieszenia. Nawet w przypadku intensywnego korzystania z hamulców amortyzator wychwytuje najmniejsze nierówności.
  • Zero Bumps to parametr, który określa gładka pracę zawieszenia bez gwałtownych skoków i spadków jego aktywności. To zarazem wysoka skuteczność pedałowania, co z kolei oznacza, że przyspieszasz dokładnie wtedy i tak, jak tego chcesz.

 

Unikalną cechą systemu Zero jest sposób mocowania elementu amortyzującego. Jest on kompresowany w obu stron, czyli jest niejako zawieszony pomiędzy dolnym a górnym ogniwem. W zależności od konkretnego modelu można przyjąć średnie wartości 35 % ugięcia dla dolnego ogniwa i pozostałe 65 % dla górnego.

 

forward_geometryFORWARD GEOMETRY została wprowadzona przez firmę Mondraker w 2013 roku jako nowy system w topowych modelach. Wpływa on znacząco na poprawę kontroli nad rowerem i daje większą pewność i stabilność podczas jazdy w najtrudniejszych warunkach.

 

Zalety Forward Geometry:

  • Poprawa bezpieczeństwa i kontroli na stromych odcinkach;
  • Pewniejsze prowadzenie przy dużych prędkościach;
  • Bezpośrednie, bardziej precyzyjne sterowanie;
  • Większa precyzja na stromych podjazdach;
  • Poprawa stabilności na technicznych odcinkach.

 

Geometria to cecha, która ma zdecydowany wpływ na zachowanie roweru podczas jazdy, jego charakter i to jak się na nim czujemy. Inspiracją do stworzenia geometrii FG był motocross. W ramie wydłużono górną rurę a rowery wyposażono w specjalny, super krótki mostek. Pozycja rowerzysty na pozostała taka sama, gdyż dodatkowa długość górnej rury skompensowała różnicę w długości mostka. Jedyną zauważalną zmianą jest zwiększona baza kół. Przednia oś jest teraz umieszczona nieco dalej.

 

stealth_carbonSTEALTH CARBON jest najbardziej zaawansowaną technologią przetwarzania i optymalizacji włókien węglowych stosowaną w produktach Mondraker. Przenosi całe doświadczenie zdobyte w produkcji ram aluminiowych do najwyższych modeli karbonowych, łącznie z najwyższymi wymogami wytrzymałości, jakości i wagi. Technologia ta obejmuje wszystkie etapy powstawania ramy, od ogólnej koncepcji, aż po finalne modelowanie pojedynczych włókien węglowych.

 

Struktura ramy powstaje z wysoko modułowych włókien węglowych. Gwarantuje to optymalne określenie wytrzymałości i zdolności pochłaniania drgań dokładnie tam, gdzie jest to potrzebne. Co więcej, umożliwia stworzenie monolitycznego przedniego trójkąta, dając oszczędność na wadze i wymagany wzrost sztywności i odporności na trudne warunki długodystansowej jazdy.

 

Korzystając z naturalnych właściwości karbonu, poprzez optymalizację i zastosowanie różnych rodzajów włókien, osiągnięto maksymalną sztywność konstrukcji. W ten sposób powstała rama wyjątkowo sztywna w płaszczyźnie poprzecznej i wzdłużnej oraz odporna na siły skręcające, które pojawiają się w czasie jazdy.

27.5``

Rozmiar kół

160mm

Skok przód

160mm

Skok tył

13.1kg

Waga