Mondraker - Wyprzedaż modeli 2018! | Dune R 27.5
15586
page,page-id-15586,page-child,parent-pageid-184,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-6.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Enduro  Dune R 27.5″

Sugerowana cena:

Nasza cena: 15 999 PLN


  • Rama: Dune 6061 Alloy Stealth Evo, hydroformed tubing, Zero Suspension System, Forward Geometry, Boost 12x148mm rear axle, Tapered head tube, One piece Monoblock upper link, BSA bottom bracket, telescopic seatpost internal routing, Max. capacity sealed bearings, shock mudguard, ISCG 05, removable derailleur adaptor, sideswing front derailleur, 160mm travel.
  • Rozmiary: S: 380mm / M: 420mm / L: 470mm / XL: 510mm
  • Damper: Fox Float DPX2 LV EVOL Performance. Settings: rebound, compression (3 positions), air preload. 215×63.5mm. Trunnion top mount, 22.2x10mm bottom bushes.
  • Amortyzator: Fox 36 27´5 Float Grip EVOL Performance 170mm, lever with 3 positions plus intermediate positions in low/high-speed compression. Tapered head tube, 15x110mm axle. Settings: rebound, high/low-speed compression to lock, air preload.
  • Stery: Onoff Saturn Tapered for 1-1/8” -> 1/5” head tube. ACB sealed bearings, top 41×30.2x7x45ºx45º, bottom 51.9x40x8x45ºx45º.
  • Mostek: Onoff Stoic FG 30mm. 6061 forged aluminium. 31.8mm barbore
  • Kierownica: Mondraker aluminium 6061 double butted. Exclusive Dune R design, 1” rise, 780mm width, 9º backsweep, 5º upsweep, 31.8mm barbore
  • Gripy: Onoff Diamond, 1lock-on, 130mm
  • Sztyca: Onoff Pija Dropper  31.6mm, internal hose guide. Size S: 337x100mm, size M/L/XL: 387x125mm.
  • Siodełko: SDG Circuit MTN, High-density PU, black steel rail, Cordura sides
  • Hamulec przedni: Sram Guide R 200mm, lightweight 4-piston dual-diameter caliper, centerline 6 bolts one-piece rotor, semi-metallic pads
  • Hamulec tylny: Sram Guide R 180mm, lightweight 4-piston dual-diameter caliper, centerline 6 bolts one-piece rotor, semi-metallic pads
  • Klamki: Sram Guide R, tools-free Reach adjust, ambidextrous lever mount.
  • Obręcze: Mavic XA 27´5, Tubeless Ready, internal width 25mm, asymmetrical rim, hookless, 24 spokes.
  • Szprychy: Mavic Steel, straight-pull.
  • Piasta przednia: Mavic Boost axle 15x110mm, sealed bearings, IS 6 bolts mount.
  • Piasta tylna: Mavic, Boost axle 12x148mm, sealed bearings, TS-2 freehub for XD, IS 6 bolts mount.
  • Opona przednia: Maxxis High Roller II 27’5 x 2.3 Tubeless Ready, Dual compound, Exo protection, 60TPI, folding
  • Opona tylna: Maxxis High Roller II 27’5 x 2.3 Tubeless Ready, Dual compound, Exo protection, 60TPI, folding
  • Korba: Truvativ Descendant 7K Eagle, aluminium crank arms, 24mm axle, chain ring with Direct Mount, standard Boost, 170mm crank arm length in S/M size and 175mm in L/XL size.
  • Zębatka: 34T, molded aluminium series 7000, narrow wide 1×11 technology.
  • Suport: SRAM GXP XR, sealed bearings, 73mm.
  • Pedały: /
  • Łańcuch: SRAM GX Eagle 12s.
  • Przerzutka przednia: /
  • Przerzutka tylna: Sram GX Eagle Type 3 with Roller Bearing Clutch and Cage Lock, 1x12s, long cage, X-Horizon system.
  • Manetka: Sram Trigger GX Eagle 12s, X-Actuation, Zero Loss Technology.
  • Kaseta: SRAM XG-1275 10-50T, XD freehub for 12s.

geo_dune
FRAME SIZE S M L XL
A Seat Tube Length 380mm 420mm 470mm 510mm
B Top Tube Length 608mm 633mm 656mm 678mm
C Bottom Bracket Drop -2mm -2mm -2mm -2mm
D Bottom Bracket Height 343mm 343mm 343mm 343mm
E Chainstay Length 432mm 432mm 432mm 432mm
F Seat Tube Angle, Actual 68.9º 68.9º 68.9º 68.9º
G Seat Tube Angle, Effective 74.7º 74.7º 74.7º 74.7º
H Head Tube Angle 65.5º 65.5º 65.5º 65.5º
I Fork Offset 44mm 44mm 44mm 44mm
J Wheelbase 1190mm 1215mm 1240mm 1264mm
K Head Tube Length 110mm 110mm 120mm 130mm
L Reach 450mm 475mm 495mm 515mm
M Stack 593mm 590mm 602mm 611mm

zero_suspensionZERO SUSPENSION SYSTEM to uniwersalny projekt, który daje zauważalną przewagę nad innymi systemami od cross country aż po downhill.

Efektywność systemu Zero mieści się w czterech kategoriach:

  • Zero Power Loss, czyli zerowe straty energii przenoszonej z pedałów na tylne koło, które może powodować ruch zawieszenia. Mówiąc wprost, zawieszenie nie buja w czasie pedałowania.
  • Zero Pedal Kickback oznacza brak szarpania korb przez pracujące zawieszenie. Górna linia łańcucha wydłuża się tylko nieznacznie, nie powodując blokady zawieszenia i utraty jego płynności.
  • Zero Brake Jack to brak wpływu hamowania na aktywność zawieszenia. Nawet w przypadku intensywnego korzystania z hamulców amortyzator wychwytuje najmniejsze nierówności.
  • Zero Bumps to parametr, który określa gładka pracę zawieszenia bez gwałtownych skoków i spadków jego aktywności. To zarazem wysoka skuteczność pedałowania, co z kolei oznacza, że przyspieszasz dokładnie wtedy i tak, jak tego chcesz.

Unikalną cechą systemu Zero jest sposób mocowania elementu amortyzującego. Jest on kompresowany w obu stron, czyli jest niejako zawieszony pomiędzy dolnym a górnym ogniwem. W zależności od konkretnego modelu można przyjąć średnie wartości 35 % ugięcia dla dolnego ogniwa i pozostałe 65 % dla górnego.

 

forward_geometryFORWARD GEOMETRY została wprowadzona przez firmę Mondraker w 2013 roku jako nowy system w topowych modelach. Wpływa on znacząco na poprawę kontroli nad rowerem i daje większą pewność i stabilność podczas jazdy w najtrudniejszych warunkach.

Zalety Forward Geometry:

  • Poprawa bezpieczeństwa i kontroli na stromych odcinkach;
  • Pewniejsze prowadzenie przy dużych prędkościach;
  • Bezpośrednie, bardziej precyzyjne sterowanie;
  • Większa precyzja na stromych podjazdach;
  • Poprawa stabilności na technicznych odcinkach.

Geometria to cecha, która ma zdecydowany wpływ na zachowanie roweru podczas jazdy, jego charakter i to jak się na nim czujemy. Inspiracją do stworzenia geometrii FG był motocross. W ramie wydłużono górną rurę a rowery wyposażono w specjalny, super krótki mostek. Pozycja rowerzysty na pozostała taka sama, gdyż dodatkowa długość górnej rury skompensowała różnicę w długości mostka. Jedyną zauważalną zmianą jest zwiększona baza kół. Przednia oś jest teraz umieszczona nieco dalej.

 

stealthStealth to technologia obecna w rowerach Mondraker od roku 2013. Stanowi szczytowe osiągnięcie w dziedzinie projektowania maszyn i optymalizacji strukturalnej

To zupełnie nowe podejście do tematu projektowania ram. Szeroko wykorzystywane są rury o przekroju zbliżonym do prostokąta. Każda jest starannie projektowana, aby jak najlepiej spełniała swoja funkcję. Optymalizując proces produkcji, wybierając najlepszej jakości materiały i stosując rury o zmiennym przekroju powstają ultralekkie ramy, wzmocnione w miejscach szczególnie narażonych na przeciążenia.

Idealnym przykładem wykorzystania technologii Stealth jest bardzo lekki i bardzo wytrzymały rower zjazdowy Summum Pro Team. Z wagą 14.7 kg jest przykładem wzorcowej konstrukcji i wykorzystania technologii w konstrukcji najwyższej klasy rowerów.

27.5``

Rozmiar kół

160mm

Skok przód

160mm

Skok tył

13.8kg

Waga