Mondraker 2017 | Dune R 27.5
15586
page,page-id-15586,page-child,parent-pageid-184,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-6.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Enduro  Dune R 27.5″

Sugerowana cena:

Nasza cena: 13 999 PLN


  • Rama:    Dune 27´5 Stealth Zero Suspension System FG 160mm
  • Rozmiary:    S / M / L / XL
  • Damper:    Fox Float X LV EVOL 3Pos Lever Performance 215×63.5mm
  • Widelec:   Fox 36 27´5 Float Grip 3Pos Lever Performance Boost tapered 160mm
  • Stery:    FSA Nº57 ACB Bearings integrated tapered 1-1/8”->1/5”
  • Mostek:    Onoff Stoic FG 30mm
  • Kierownica:    Mondraker custom design 1.0 780mm
  • Gripy:    Onoff Diamond 1lock-on
  • Sztyca:    Fox Transfer Performance Elite internal
  • Siodełko:    SDG Fly MTN
  • Przedni hamulec:    Sram Guide R 800mm
  • Tylny hamulec:    Sram Guide R 180mm
  • Klamki:    Sram Guide R
  • Obręcze:    DT E1900 Spline 27´5” Tubeless Ready wheelset
  • Szprychy:    DT Champion Straight pull
  • Przednia piasta:    DT E1900 Spline 15x110mm
  • Tylna piasta:    DT E1900 Spline 12x148mm XXD freehub
  • Opony:    Maxxis High Roller II TR Dual Exo 27´5×2.3
  • Korby:    Sram NX1 DM32t Boost
  • Suport:    Sram GXP XR 73mm
  • Pedały:    /
  • Łańcuch:    Sram PC-1110 11s
  • Przednia przerzutka:    /
  • Tylna przerzutka:    Sram NX X-Horizon Type3 11s
  • Manetki:    SRAM NX1 Trigger right 11s
  • Kaseta:    Sram PG-1130 11-42t 11s

geo_dune
FRAME SIZE S M L XL
A Seat Tube Length 380mm 420mm 470mm 510mm
B Top Tube Length 608mm 633mm 656mm 678mm
C Bottom Bracket Drop -5mm -5mm -5mm -5mm
D Bottom Bracket Height 340mm 340mm 340mm 340mm
E Chainstay Length 432mm 432mm 432mm 432mm
F Seat Tube Angle, Actual 69º 69º 69º 69º
G Seat Tube Angle, Effective 75º 75º 75º 75º
H Head Tube Angle 66º 66º 66º 66º
I Fork Offset 44mm 44mm 44mm 44mm
J Wheelbase 1190mm 1215mm 1240mm 1264mm
K Head Tube Length 110mm 110mm 120mm 130mm
L Reach 450mm 475mm 495mm 515mm
M Stack 590mm 590mm 599mm 608mm

zero_suspensionZERO SUSPENSION SYSTEM to uniwersalny projekt, który daje zauważalną przewagę nad innymi systemami od cross country aż po downhill.

Efektywność systemu Zero mieści się w czterech kategoriach:

  • Zero Power Loss, czyli zerowe straty energii przenoszonej z pedałów na tylne koło, które może powodować ruch zawieszenia. Mówiąc wprost, zawieszenie nie buja w czasie pedałowania.
  • Zero Pedal Kickback oznacza brak szarpania korb przez pracujące zawieszenie. Górna linia łańcucha wydłuża się tylko nieznacznie, nie powodując blokady zawieszenia i utraty jego płynności.
  • Zero Brake Jack to brak wpływu hamowania na aktywność zawieszenia. Nawet w przypadku intensywnego korzystania z hamulców amortyzator wychwytuje najmniejsze nierówności.
  • Zero Bumps to parametr, który określa gładka pracę zawieszenia bez gwałtownych skoków i spadków jego aktywności. To zarazem wysoka skuteczność pedałowania, co z kolei oznacza, że przyspieszasz dokładnie wtedy i tak, jak tego chcesz.

Unikalną cechą systemu Zero jest sposób mocowania elementu amortyzującego. Jest on kompresowany w obu stron, czyli jest niejako zawieszony pomiędzy dolnym a górnym ogniwem. W zależności od konkretnego modelu można przyjąć średnie wartości 35 % ugięcia dla dolnego ogniwa i pozostałe 65 % dla górnego.

 

forward_geometryFORWARD GEOMETRY została wprowadzona przez firmę Mondraker w 2013 roku jako nowy system w topowych modelach. Wpływa on znacząco na poprawę kontroli nad rowerem i daje większą pewność i stabilność podczas jazdy w najtrudniejszych warunkach.

Zalety Forward Geometry:

  • Poprawa bezpieczeństwa i kontroli na stromych odcinkach;
  • Pewniejsze prowadzenie przy dużych prędkościach;
  • Bezpośrednie, bardziej precyzyjne sterowanie;
  • Większa precyzja na stromych podjazdach;
  • Poprawa stabilności na technicznych odcinkach.

Geometria to cecha, która ma zdecydowany wpływ na zachowanie roweru podczas jazdy, jego charakter i to jak się na nim czujemy. Inspiracją do stworzenia geometrii FG był motocross. W ramie wydłużono górną rurę a rowery wyposażono w specjalny, super krótki mostek. Pozycja rowerzysty na pozostała taka sama, gdyż dodatkowa długość górnej rury skompensowała różnicę w długości mostka. Jedyną zauważalną zmianą jest zwiększona baza kół. Przednia oś jest teraz umieszczona nieco dalej.

 

stealthStealth to technologia obecna w rowerach Mondraker od roku 2013. Stanowi szczytowe osiągnięcie w dziedzinie projektowania maszyn i optymalizacji strukturalnej

To zupełnie nowe podejście do tematu projektowania ram. Szeroko wykorzystywane są rury o przekroju zbliżonym do prostokąta. Każda jest starannie projektowana, aby jak najlepiej spełniała swoja funkcję. Optymalizując proces produkcji, wybierając najlepszej jakości materiały i stosując rury o zmiennym przekroju powstają ultralekkie ramy, wzmocnione w miejscach szczególnie narażonych na przeciążenia.

Idealnym przykładem wykorzystania technologii Stealth jest bardzo lekki i bardzo wytrzymały rower zjazdowy Summum Pro Team. Z wagą 14.7 kg jest przykładem wzorcowej konstrukcji i wykorzystania technologii w konstrukcji najwyższej klasy rowerów.

27.5``

Rozmiar kół

160mm

Skok przód

160mm

Skok tył

14kg

Waga