Mondraker 2017 | E-Crusher Carbon RR 27.5+
18408
page,page-id-18408,page-child,parent-pageid-184,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-6.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Enduro E-Crusher Carbon RR 27.5+

Sugerowana cena:

Nasza cena: 37 999 PLN


  • Rama: e-Crusher 27´5+ Stealth Full Carbon Structure, Zero Suspension System, built-in detachable battery, Forward Geometry, Boost 12x148mm rear axle, Tapered head tube, one-piece Monoblock upper link, HHG internal cable routing, Enduro MAX sealed bearings, shock mudguard for integrated in the swingarm, custom chainstay protector, Carbon 3K battery cover, travel 150mm.
  • Rozmiary: S: 380mm / M: 420mm / L: 470mm / XL: 500mm
  • Damper: Fox Float DPX2 LV EVOL Factory Kashima.  Settings: rebound, compression (3 positions), air preload. 205×62.5mm. Trunnion top mount, 22.2x10mm bottom bushes.
  • Ustawienia dampera: Light compresion, light rebound, 0.6 internal reducer.
  • Amortyzator: Fox 36 27.5+ Float FIT HSC LSC Evol Factory Kashima 160mm, Tapered steerer tube, 15x110mm axle. Settings: rebound, high and low-speed compression, air preload.
  • Stery: Onoff Saturn Tapered for 1-1/8” -> 1/5” head tube. Top bearing 41×30.2x7x45ºx45º, bottom 51.9x40x8x45ºx45º.
  • Mostek: Onoff Stoic FG 30mm. Forged 6061 alloy, 35mm barbore.
  • Kierownica: Onoff Stoic Carbon 0.5 780mm 35mm barbore.
  • Gripy: Onoff Diamond, 1lock-on, 130mm.
  • Sztyca: Fox Transfer Performance Elite internal 31.6mm, internal hose guide, size S: 365x100mm, size M: 406x125mm, size L/XL: 456x150mm
  • Siodełko: Fizik Gobi M5 VS K:IUM.
  • Hamulec przedni: Shimano Saint M820 203mm, 4-piston caliper, RT86 2-piece 6 bolts rotor with ICE technology, resin pads with cooler.
  • Hamulec tylny: Shimano Saint M820 203mm, 4-piston caliper, RT86 2-piece 6 bolts rotor with ICE technology, resin pads with cooler.
  • Klamki: Shimano Saint, ICE technology, ergonomic antiskid lever with servo wave, free stroke and tool less reach adjust.
  • Obręcze: Mavic E XA Elite 40mm.
  • Szprychy: stainless double butted (drive side).
  • Piasta przednia: Mavic 15X110mm.
  • Piasta tylna: „Mavic 12x148mm Instant Drive 360 alloy, sealed cartridge bearings.
  • Opona przednia: Maxxis Minion DHF 27´5×2.8, tubeless ready, Dual compound, Exo Protection, 60TPI, folding.
  • Opona tylna: High Roller 27 II,5×2.8, tubeless ready, Dual compound, Exo Protection, 60TPI, folding.
  • Korba: Shimano e8000 drive unit, BT-E8020 504w/h integrated battery, FC-E8050 hollowtech crankset 34T.
  • Zębatka:
  • Suport: /
  • Pedały: /
  • Łańcuch: Shimano CN-HG6011.
  • Przerzutka przednia: /
  • Przerzutka tylna: Shimano XTR RD-M9000GS, Shadow Plus, medium cage, 11v
  • Manetka: Shimano XTR SML9000R, Rapidfire Plus, 2 Way release, 11v
  • Kaseta: Shimano XT CS-M8000 11-46T 11s.

geo_dune
FRAME SIZE S M L XL
A Seat Tube Length 380mm 420mm 470mm 510mm
B Top Tube Length 607mm 632mm 655mm 679mm
C Bottom Bracket Drop -25mm -25mm -25mm -25mm
D Bottom Bracket Height 330mm 330mm 330mm 330mm
E Chainstay Length 475mm 475mm 475mm 475mm
F Seat Tube Angle, Actual 75º 75º 75º 75º
G Seat Tube Angle, Effective 75º 75º 75º 75º
H Head Tube Angle 67.5º 67.5º 67.5º 67.5º
I Fork Offset 51mm 51mm 51mm 51mm
J Wheelbase 1211mm 1237mm 1262mm 1288mm
K Head Tube Length 100mm 100mm 115mm 130mm
L Reach 450mm 475mm 495mm 515mm
M Stack 586mm 586mm 600mm 614mm

zero_suspensionZERO SUSPENSION SYSTEM to uniwersalny projekt, który daje zauważalną przewagę nad innymi systemami od cross country aż po downhill.

 

Efektywność systemu Zero mieści się w czterech kategoriach:

  • Zero Power Loss, czyli zerowe straty energii przenoszonej z pedałów na tylne koło, które może powodować ruch zawieszenia. Mówiąc wprost, zawieszenie nie buja w czasie pedałowania.
  • Zero Pedal Kickback oznacza brak szarpania korb przez pracujące zawieszenie. Górna linia łańcucha wydłuża się tylko nieznacznie, nie powodując blokady zawieszenia i utraty jego płynności.
  • Zero Brake Jack to brak wpływu hamowania na aktywność zawieszenia. Nawet w przypadku intensywnego korzystania z hamulców amortyzator wychwytuje najmniejsze nierówności.
  • Zero Bumps to parametr, który określa gładka pracę zawieszenia bez gwałtownych skoków i spadków jego aktywności. To zarazem wysoka skuteczność pedałowania, co z kolei oznacza, że przyspieszasz dokładnie wtedy i tak, jak tego chcesz.

 

Unikalną cechą systemu Zero jest sposób mocowania elementu amortyzującego. Jest on kompresowany w obu stron, czyli jest niejako zawieszony pomiędzy dolnym a górnym ogniwem. W zależności od konkretnego modelu można przyjąć średnie wartości 35 % ugięcia dla dolnego ogniwa i pozostałe 65 % dla górnego.

 

forward_geometryFORWARD GEOMETRY została wprowadzona przez firmę Mondraker w 2013 roku jako nowy system w topowych modelach. Wpływa on znacząco na poprawę kontroli nad rowerem i daje większą pewność i stabilność podczas jazdy w najtrudniejszych warunkach.

 

Zalety Forward Geometry:

  • Poprawa bezpieczeństwa i kontroli na stromych odcinkach;
  • Pewniejsze prowadzenie przy dużych prędkościach;
  • Bezpośrednie, bardziej precyzyjne sterowanie;
  • Większa precyzja na stromych podjazdach;
  • Poprawa stabilności na technicznych odcinkach.

 

Geometria to cecha, która ma zdecydowany wpływ na zachowanie roweru podczas jazdy, jego charakter i to jak się na nim czujemy. Inspiracją do stworzenia geometrii FG był motocross. W ramie wydłużono górną rurę a rowery wyposażono w specjalny, super krótki mostek. Pozycja rowerzysty na pozostała taka sama, gdyż dodatkowa długość górnej rury skompensowała różnicę w długości mostka. Jedyną zauważalną zmianą jest zwiększona baza kół. Przednia oś jest teraz umieszczona nieco dalej.

 

stealth_carbonSTEALTH CARBON jest najbardziej zaawansowaną technologią przetwarzania i optymalizacji włókien węglowych stosowaną w produktach Mondraker. Przenosi całe doświadczenie zdobyte w produkcji ram aluminiowych do najwyższych modeli karbonowych, łącznie z najwyższymi wymogami wytrzymałości, jakości i wagi. Technologia ta obejmuje wszystkie etapy powstawania ramy, od ogólnej koncepcji, aż po finalne modelowanie pojedynczych włókien węglowych.

 

Struktura ramy powstaje z wysoko modułowych włókien węglowych. Gwarantuje to optymalne określenie wytrzymałości i zdolności pochłaniania drgań dokładnie tam, gdzie jest to potrzebne. Co więcej, umożliwia stworzenie monolitycznego przedniego trójkąta, dając oszczędność na wadze i wymagany wzrost sztywności i odporności na trudne warunki długodystansowej jazdy.

 

Korzystając z naturalnych właściwości karbonu, poprzez optymalizację i zastosowanie różnych rodzajów włókien, osiągnięto maksymalną sztywność konstrukcji. W ten sposób powstała rama wyjątkowo sztywna w płaszczyźnie poprzecznej i wzdłużnej oraz odporna na siły skręcające, które pojawiają się w czasie jazdy.

27.5``

Rozmiar kół

160mm

Skok przód

150mm

Skok tył

22.2kg

Waga