Mondraker 2017 | Factor 24
16867
page,page-id-16867,page-child,parent-pageid-184,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-6.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Dla Dzieci / Junior  Factor 24

Sugerowana cena:

Nasza cena: 7 999 PLN


  • Rama: Factor 24″ 6066 Alloy Stealth Evo, hydroformed tubing, Zero Suspension System, Tapered head tube, BSA bottom bracket, QR 9mm rear axle, 1x drivetrain compatible, travel 90mm. 26″ wheelset compatible.
  • Rozmiary: 11″ one size
  • Damper: RockShox Monarch R. Settings: Rebound, compression, 152x31mm, 22.2x8mm bushings on both sides
  • Ustawienia dampera: Light compression, Light rebound L3, standard body
  • Amortyzator: RockShox 30Gold 26” TK Solo Air 80mm, Tapered steering tube, 30mm aluminium stanchions. Settings: Rebound, Turnkey lock-out
  • Stery: Onoff Saturn Tapered for 1-1/8” -> 1/5” head tube. With 1-1/8” bottom reducer. Top bearing 41×30.2x7x45ºx45º, bottom 51.9x40x8x45ºx45º.
  • Mostek: Onoff Stoic FG 30mm. 6061 forged aluminium. 31.8mm barbore
  • Kierownica: Onoff Stoic FG 30mm. 6061 forged aluminium. 12mm rise, 680mm width, 9º backsweep, 5º upsweep, 31.8mm barbore
  • Gripy: Onoff Diamond, 1lock-on, 130mm
  • Sztyca: Onoff Notion 0-R. 2D forged head 2014 T6 aluminium. 31.6mm diameter. 300mm length
  • Siodełko: SDG Fly JR.
  • Hamulec przedni: Shimano MT-500 hydraulic , aluminium caliper, mineral oil, resin pads, 160mm, 6-bolts one-piece rotor.
  • Hamulec tylny: Shimano MT-500 hydraulic , aluminium caliper, mineral oil, resin pads, 160mm, 6-bolts one-piece rotor.
  • Klamki: Shimano MT500, servo wave, anodized aluminium lever.
  • Obręcze: MDK-XP1 24″, 76mm external width, 32 spokes
  • Szprychy: CN stainless steel, round
  • Piasta przednia: MDK-XP1 rotor, 9mm axle, cup & cone ball bearings, IS 6 bolts
  • Piasta tylna: MDK-XP1 rotor, 9mm QR axle, cup & cone ball bearings, IS 6 bolts, interchangeable freehub
  • Opona przednia: Kenda Small Block Eight 24×2.1, DTC, 60TPI, folding.
  • Opona tylna: Kenda Small Block Eight 24×2.1, DTC, 60TPI, folding.
  • Korba: Sram GX1000, forged 6066 aluminium, 24mm axle, 155mm length cranks, chainring direct mount
  • Zębatka: 28T, steel, X-SYNC 1×11 technology
  • Suport: Sram GXP XR, sealed bearings, 73mm
  • Pedały: /
  • Łańcuch: Sram PC-1031 10s
  • Przerzutka przednia: /
  • Przerzutka tylna: Sram GX, long cage, Exact actuation
  • Manetka: Sram Trigger X5, 1:1 Actuation
  • Kaseta: Sram PG-1020 11-36T 10s

geo_factor
A Seat Tube Length 280mm
B Top Tube Length 500mm
C Bottom Bracket Drop -10mm
D Bottom Bracket Height 294mm
E Chainstay Length 420mm
F Seat Tube Angle, Actual 74º
G Seat Tube Angle, Effective 73.5º
H Head Tube Angle 69.5º
I Fork Offset 39mm
J Wheelbase 1003mm
K Head Tube Length 110mm
L Reach 394mm
M Stack 543mm

zero_suspensionZERO SUSPENSION SYSTEM to uniwersalny projekt, który daje zauważalną przewagę nad innymi systemami od cross country aż po downhill.

Efektywność systemu Zero mieści się w czterech kategoriach:

  • Zero Power Loss, czyli zerowe straty energii przenoszonej z pedałów na tylne koło, które może powodować ruch zawieszenia. Mówiąc wprost, zawieszenie nie buja w czasie pedałowania.
  • Zero Pedal Kickback oznacza brak szarpania korb przez pracujące zawieszenie. Górna linia łańcucha wydłuża się tylko nieznacznie, nie powodując blokady zawieszenia i utraty jego płynności.
  • Zero Brake Jack to brak wpływu hamowania na aktywność zawieszenia. Nawet w przypadku intensywnego korzystania z hamulców amortyzator wychwytuje najmniejsze nierówności.
  • Zero Bumps to parametr, który określa gładka pracę zawieszenia bez gwałtownych skoków i spadków jego aktywności. To zarazem wysoka skuteczność pedałowania, co z kolei oznacza, że przyspieszasz dokładnie wtedy i tak, jak tego chcesz.

Unikalną cechą systemu Zero jest sposób mocowania elementu amortyzującego. Jest on kompresowany w obu stron, czyli jest niejako zawieszony pomiędzy dolnym a górnym ogniwem. W zależności od konkretnego modelu można przyjąć średnie wartości 35 % ugięcia dla dolnego ogniwa i pozostałe 65 % dla górnego.

 

forward_geometryFORWARD GEOMETRY została wprowadzona przez firmę Mondraker w 2013 roku jako nowy system w topowych modelach. Wpływa on znacząco na poprawę kontroli nad rowerem i daje większą pewność i stabilność podczas jazdy w najtrudniejszych warunkach.

Zalety Forward Geometry:

  • Poprawa bezpieczeństwa i kontroli na stromych odcinkach;
  • Pewniejsze prowadzenie przy dużych prędkościach;
  • Bezpośrednie, bardziej precyzyjne sterowanie;
  • Większa precyzja na stromych podjazdach;
  • Poprawa stabilności na technicznych odcinkach.

Geometria to cecha, która ma zdecydowany wpływ na zachowanie roweru podczas jazdy, jego charakter i to jak się na nim czujemy. Inspiracją do stworzenia geometrii FG był motocross. W ramie wydłużono górną rurę a rowery wyposażono w specjalny, super krótki mostek. Pozycja rowerzysty na pozostała taka sama, gdyż dodatkowa długość górnej rury skompensowała różnicę w długości mostka. Jedyną zauważalną zmianą jest zwiększona baza kół. Przednia oś jest teraz umieszczona nieco dalej.

 

stealthStealth to technologia obecna w rowerach Mondraker od roku 2013. Stanowi szczytowe osiągnięcie w dziedzinie projektowania maszyn i optymalizacji strukturalnej

To zupełnie nowe podejście do tematu projektowania ram. Szeroko wykorzystywane są rury o przekroju zbliżonym do prostokąta. Każda jest starannie projektowana, aby jak najlepiej spełniała swoja funkcję. Optymalizując proces produkcji, wybierając najlepszej jakości materiały i stosując rury o zmiennym przekroju powstają ultralekkie ramy, wzmocnione w miejscach szczególnie narażonych na przeciążenia.

Idealnym przykładem wykorzystania technologii Stealth jest bardzo lekki i bardzo wytrzymały rower zjazdowy Summum Pro Team. Z wagą 14.7 kg jest przykładem wzorcowej konstrukcji i wykorzystania technologii w konstrukcji najwyższej klasy rowerów.

24``

Rozmiar kół

80mm

Skok przód

90mm

Skok tył

11.4kg

Waga