Mondraker 2017 | Factor 27.5+
17419
page,page-id-17419,page-child,parent-pageid-184,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-6.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Enduro / Trail  Factor 27.5+

Sugerowana cena:

Nasza cena: 8 999 PLN


  • Rama:    Factor 27´5+ Stealth Zero Suspension System FG 120mm
  • Rozmiary:    S / M / L / XL
  • Damper:    RockShox Monarch RT Solo Air 190x50mm
  • Amortyzator:    RockShox Recon Silver 27´5+ RL Solo Air tapered 120mm
  • Stery:    Fsa Nº57 tapered 1-1/8”->1/5”
  • Mostek:    Onoff Stoic FG 30mm
  • Kierownica:    Onoff Notion 1.0 760mm
  • Gripy:    Onoff Diamond 1lock-on
  • Sztyca:    Onoff Notion 0-R 31.6x400mm
  • Siodełko:    Mondraker Factor 27´5+ custom design
  • Przedni hamulec:    Sram Level T 180mm
  • Tylny hamulec:    Sram Level T 180mm
  • Klamki:    Sram Level T
  • Obręcze:    MDK TP1 35 27´5+ TLR
  • Szprychy:    CN stainless
  • Przednia piasta:    MDK Disc Pro 15x110mm
  • Tylna piasta:    MDK Disc Pro 12x148mm
  • Opony:    Maxxis Rekon TR Dual Exo 27´5×2.8 / Maxxis Ikon TR Dual Exo 27´5×2.8
  • Korba:    SRAM NX1 24mm 32t Boost
  • Suport:    SRAM GXP XR 73mm
  • Pedały:    /
  • Łańcuch:    SRAM PC1031 10s
  • Przednia przerzutka:    /
  • Tylna przerzutka:    SRAM GX Type 2.1 Long cage 10s
  • Manetki:    SRAM X5 Trigger 10s
  • Kaseta:    SUNRACE CSMCS3 11-42t 10s

geo_factor
FRAME SIZE S M L XL
A Seat Tube Length 385mm 420mm 470mm 510mm
B Top Tube Length 605mm 635mm 658mm 686mm
C Bottom Bracket Drop -30mm -30mm -30mm -30mm
D Bottom Bracket Height 335mm 335mm 335mm 335mm
E Chainstay Length 450mm 450mm 450mm 450mm
F Seat Tube Angle, Actual 70.5º 70.5º 70.5º 70.5º
G Seat Tube Angle, Effective 75º 76º 77º 78º
H Head Tube Angle 67.5º 67.5º 67.5º 67.5º
I Fork Offset 51mm 51mm 51mm 51mm
J Wheelbase 1185mm 1215mm 1240mm 1270mm
K Head Tube Length 100mm 100mm 115mm 130mm
L Reach 446mm 476mm 496mm 520mm
M Stack 593mm 593mm 607mm 621mm

zero_suspensionZERO SUSPENSION SYSTEM to uniwersalny projekt, który daje zauważalną przewagę nad innymi systemami od cross country aż po downhill.

Efektywność systemu Zero mieści się w czterech kategoriach:

  • Zero Power Loss, czyli zerowe straty energii przenoszonej z pedałów na tylne koło, które może powodować ruch zawieszenia. Mówiąc wprost, zawieszenie nie buja w czasie pedałowania.
  • Zero Pedal Kickback oznacza brak szarpania korb przez pracujące zawieszenie. Górna linia łańcucha wydłuża się tylko nieznacznie, nie powodując blokady zawieszenia i utraty jego płynności.
  • Zero Brake Jack to brak wpływu hamowania na aktywność zawieszenia. Nawet w przypadku intensywnego korzystania z hamulców amortyzator wychwytuje najmniejsze nierówności.
  • Zero Bumps to parametr, który określa gładka pracę zawieszenia bez gwałtownych skoków i spadków jego aktywności. To zarazem wysoka skuteczność pedałowania, co z kolei oznacza, że przyspieszasz dokładnie wtedy i tak, jak tego chcesz.

Unikalną cechą systemu Zero jest sposób mocowania elementu amortyzującego. Jest on kompresowany w obu stron, czyli jest niejako zawieszony pomiędzy dolnym a górnym ogniwem. W zależności od konkretnego modelu można przyjąć średnie wartości 35 % ugięcia dla dolnego ogniwa i pozostałe 65 % dla górnego.

 

forward_geometryFORWARD GEOMETRY została wprowadzona przez firmę Mondraker w 2013 roku jako nowy system w topowych modelach. Wpływa on znacząco na poprawę kontroli nad rowerem i daje większą pewność i stabilność podczas jazdy w najtrudniejszych warunkach.

Zalety Forward Geometry:

  • Poprawa bezpieczeństwa i kontroli na stromych odcinkach;
  • Pewniejsze prowadzenie przy dużych prędkościach;
  • Bezpośrednie, bardziej precyzyjne sterowanie;
  • Większa precyzja na stromych podjazdach;
  • Poprawa stabilności na technicznych odcinkach.

Geometria to cecha, która ma zdecydowany wpływ na zachowanie roweru podczas jazdy, jego charakter i to jak się na nim czujemy. Inspiracją do stworzenia geometrii FG był motocross. W ramie wydłużono górną rurę a rowery wyposażono w specjalny, super krótki mostek. Pozycja rowerzysty na pozostała taka sama, gdyż dodatkowa długość górnej rury skompensowała różnicę w długości mostka. Jedyną zauważalną zmianą jest zwiększona baza kół. Przednia oś jest teraz umieszczona nieco dalej.

 

stealthStealth to technologia obecna w rowerach Mondraker od roku 2013. Stanowi szczytowe osiągnięcie w dziedzinie projektowania maszyn i optymalizacji strukturalnej

To zupełnie nowe podejście do tematu projektowania ram. Szeroko wykorzystywane są rury o przekroju zbliżonym do prostokąta. Każda jest starannie projektowana, aby jak najlepiej spełniała swoja funkcję. Optymalizując proces produkcji, wybierając najlepszej jakości materiały i stosując rury o zmiennym przekroju powstają ultralekkie ramy, wzmocnione w miejscach szczególnie narażonych na przeciążenia.

Idealnym przykładem wykorzystania technologii Stealth jest bardzo lekki i bardzo wytrzymały rower zjazdowy Summum Pro Team. Z wagą 14.7 kg jest przykładem wzorcowej konstrukcji i wykorzystania technologii w konstrukcji najwyższej klasy rowerów.

27.5``+

Rozmiar kół

120mm

Skok przód

120mm

Skok tył

14.2kg

Waga