Mondraker 2017 | Summum 27.5
15554
page,page-id-15554,page-child,parent-pageid-184,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-6.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Downhill  Summum 27.5″

Sugerowana cena:

Nasza cena: 11 999 PLN


  • Rama:    Summum 27´5 Stealth Zero Suspension System FG 205mm
  • Rozmiary:    S / M / L / XL
  • Damper:    Fox Van R Performance 222x70mm
  • Amortyzator:    Marzocchi 380 27´5 CR 200mm
  • Stery:    Onoff ZS internal 1-1/8”
  • Mostek:    Onoff Stoic DH Integrated FG 20-30mm
  • Kierownica:    Mondraker custom design 1.0 780mm
  • Gripy:    Onoff Diamond 1lock-on
  • Sztyca:    SDG I-Beam SP-751 31.6 300mm
  • Siodełko:    SDG I-Beam I-Fly
  • Przedni hamulec:    Sram Guide R 203mm
  • Tylny hamulec:    Sram Guide R 203mm
  • Klamki:    Sram Guide R
  • Obręcze:    MDK-DP1 27´5 wheelset
  • Szprychy:    CN Stainless
  • Przednia piasta:    MDK Disc Pro DH 20mm
  • Tylna piasta:    MDK Disc Pro DH 12x150mm
  • Opony:    Maxxis Minion DHR II SuperTacky compound 27´5×2.4
  • Korba:    Truvativ Ruktion 1.0 165mm 36t
  • Suport:    Truvativ Howitzer XR 73mm
  • Pedały:    /
  • Łańcuch:    Sram PC-951 9s
  • Napinacz:    Chainguide E.13 LG1
  • Tylna przerzutka:    Sram X7 Short cage 9s
  • Manetki:    Sram X5 Trigger right 9s
  • Kaseta:    Sram PG-950 11-26t 9s

geo_summum
FRAME SIZE S M L XL
A Seat Tube Length 400mm 400mm 400mm 400mm
B Top Tube Length 575mm 600mm 622mm 647mm
C Bottom Bracket Drop 0mm 0mm 0mm 0mm
D Bottom Bracket Height 350mm 350mm 350mm 350mm
E Chainstay Length 445 – 460mm 445 – 460mm 445 – 460mm 445 – 460mm
F Seat Tube Angle, Actual 65º 65º 65º 65º
G Seat Tube Angle, Effective 73.5º 73.5º 73.5º 73.5º
H Head Tube Angle 63º (+/-2º) 63º (+/-2º) 63º (+/-2º) 63º (+/-2º)
I Fork Offset 52mm 52mm 52mm 52mm
J Wheelbase 1200mm 1225mm 1250mm 1280mm
K Head Tube Length 112mm 112mm 122mm 122mm
L Reach 397mm 422mm 442mm 468mm
M Stack 597mm 597mm 606mm 606mm

zero_suspensionZERO SUSPENSION SYSTEM to uniwersalny projekt, który daje zauważalną przewagę nad innymi systemami od cross country aż po downhill.

Efektywność systemu Zero mieści się w czterech kategoriach:

  • Zero Power Loss, czyli zerowe straty energii przenoszonej z pedałów na tylne koło, które może powodować ruch zawieszenia. Mówiąc wprost, zawieszenie nie buja w czasie pedałowania.
  • Zero Pedal Kickback oznacza brak szarpania korb przez pracujące zawieszenie. Górna linia łańcucha wydłuża się tylko nieznacznie, nie powodując blokady zawieszenia i utraty jego płynności.
  • Zero Brake Jack to brak wpływu hamowania na aktywność zawieszenia. Nawet w przypadku intensywnego korzystania z hamulców amortyzator wychwytuje najmniejsze nierówności.
  • Zero Bumps to parametr, który określa gładka pracę zawieszenia bez gwałtownych skoków i spadków jego aktywności. To zarazem wysoka skuteczność pedałowania, co z kolei oznacza, że przyspieszasz dokładnie wtedy i tak, jak tego chcesz.

Unikalną cechą systemu Zero jest sposób mocowania elementu amortyzującego. Jest on kompresowany w obu stron, czyli jest niejako zawieszony pomiędzy dolnym a górnym ogniwem. W zależności od konkretnego modelu można przyjąć średnie wartości 35 % ugięcia dla dolnego ogniwa i pozostałe 65 % dla górnego.

 

forward_geometryFORWARD GEOMETRY została wprowadzona przez firmę Mondraker w 2013 roku jako nowy system w topowych modelach. Wpływa on znacząco na poprawę kontroli nad rowerem i daje większą pewność i stabilność podczas jazdy w najtrudniejszych warunkach.

Zalety Forward Geometry:

  • Poprawa bezpieczeństwa i kontroli na stromych odcinkach;
  • Pewniejsze prowadzenie przy dużych prędkościach;
  • Bezpośrednie, bardziej precyzyjne sterowanie;
  • Większa precyzja na stromych podjazdach;
  • Poprawa stabilności na technicznych odcinkach.

Geometria to cecha, która ma zdecydowany wpływ na zachowanie roweru podczas jazdy, jego charakter i to jak się na nim czujemy. Inspiracją do stworzenia geometrii FG był motocross. W ramie wydłużono górną rurę a rowery wyposażono w specjalny, super krótki mostek. Pozycja rowerzysty na pozostała taka sama, gdyż dodatkowa długość górnej rury skompensowała różnicę w długości mostka. Jedyną zauważalną zmianą jest zwiększona baza kół. Przednia oś jest teraz umieszczona nieco dalej.

 

stealthStealth to technologia obecna w rowerach Mondraker od roku 2013. Stanowi szczytowe osiągnięcie w dziedzinie projektowania maszyn i optymalizacji strukturalnej

To zupełnie nowe podejście do tematu projektowania ram. Szeroko wykorzystywane są rury o przekroju zbliżonym do prostokąta. Każda jest starannie projektowana, aby jak najlepiej spełniała swoja funkcję. Optymalizując proces produkcji, wybierając najlepszej jakości materiały i stosując rury o zmiennym przekroju powstają ultralekkie ramy, wzmocnione w miejscach szczególnie narażonych na przeciążenia.

Idealnym przykładem wykorzystania technologii Stealth jest bardzo lekki i bardzo wytrzymały rower zjazdowy Summum Pro Team. Z wagą 14.7 kg jest przykładem wzorcowej konstrukcji i wykorzystania technologii w konstrukcji najwyższej klasy rowerów.

27.5``

Rozmiar kół

200mm

Skok przód

205mm

Skok tył

16.75kg

Waga