Mondraker 2017 | Summum Pro 27.5 Carbon
17255
page,page-id-17255,page-child,parent-pageid-184,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-6.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Downhill  Summum Pro 27.5″ Carbon

Sugerowana cena:

Nasza cena: 20 999 PLN


  • Rama:    Summum 27´5 Stealth Full Carbon Zero Suspension System FG 205mm
  • Rozmiary:    S / M / L / XL
  • Damper:    Fox DHX2 Performance Elite 222x70mm
  • Amortyzator:    Fox 40 27´5 FIT4 LSC Performance Elite 20mm 1-1/8” 203mm
  • Stery:    Onoff ZS internal 1-1/8”
  • Mostek:    Onoff Stoic DH Integrated FG 20-30mm
  • Kierownica:    Mondraker custom design 1.0 780mm
  • Gripy:    Onoff Diamond 1lock-on
  • Sztyca:    SDG I-Beam SP-751 31.6 300mm
  • Siodełko:    SDG I-Beam I-Fly
  • Przedni hamulec:    Sram Guide R 203mm
  • Tylny hamulec:    Sram Guide R 203mm
  • Klamki:    Sram Guide R
  • Obręcze:    Dt Swiss FR570 27´5 TLR
  • Szprychy:    CN Stainless Butted
  • Przednia piasta:    MDK Disc Pro DH 20mm
  • Tylna piasta:    MDK Disc Pro DH 12x150mm
  • Opony:    Maxxis Minion DHR II SuperTacky compound 27´5×2.4
  • Korba:    Truvativ Descendant 165mm 36t
  • Suport:    Sram GXP XR 83mm
  • Pedały:    /
  • Łańcuch:    Sram PC-1031
  • Napinacz:    Chainguide E.13 LG1+
  • Tylna przerzutka:    Sram GX DH X-Horizon Type2.1 7s
  • Manetki:    Sram GX Trigger right 7s
  • Kaseta:    Sram PG-720 Powerglide 11-25t 7s

geo_summum
FRAME SIZE S M L XL
A Seat Tube Length 400mm 400mm 400mm 400mm
B Top Tube Length 575mm 600mm 622mm 647mm
C Bottom Bracket Drop 0mm 0mm 0mm 0mm
D Bottom Bracket Height 350mm 350mm 350mm 350mm
E Chainstay Length 445 – 460mm 445 – 460mm 445 – 460mm 445 – 460mm
F Seat Tube Angle, Actual 65º 65º 65º 65º
G Seat Tube Angle, Effective 73.5º 73.5º 73.5º 73.5º
H Head Tube Angle 63º (+/-2º) 63º (+/-2º) 63º (+/-2º) 63º (+/-2º)
I Fork Offset 52mm 52mm 52mm 52mm
J Wheelbase 1200mm 1225mm 1250mm 1280mm
K Head Tube Length 112mm 112mm 122mm 122mm
L Reach 397mm 422mm 442mm 468mm
M Stack 597mm 597mm 606mm 606mm


zero_suspensionZERO SUSPENSION SYSTEM
to uniwersalny projekt, który daje zauważalną przewagę nad innymi systemami od cross country aż po downhill.

Efektywność systemu Zero mieści się w czterech kategoriach:

  • Zero Power Loss, czyli zerowe straty energii przenoszonej z pedałów na tylne koło, które może powodować ruch zawieszenia. Mówiąc wprost, zawieszenie nie buja w czasie pedałowania.
  • Zero Pedal Kickback oznacza brak szarpania korb przez pracujące zawieszenie. Górna linia łańcucha wydłuża się tylko nieznacznie, nie powodując blokady zawieszenia i utraty jego płynności.
  • Zero Brake Jack to brak wpływu hamowania na aktywność zawieszenia. Nawet w przypadku intensywnego korzystania z hamulców amortyzator wychwytuje najmniejsze nierówności.
  • Zero Bumps to parametr, który określa gładka pracę zawieszenia bez gwałtownych skoków i spadków jego aktywności. To zarazem wysoka skuteczność pedałowania, co z kolei oznacza, że przyspieszasz dokładnie wtedy i tak, jak tego chcesz.

Unikalną cechą systemu Zero jest sposób mocowania elementu amortyzującego. Jest on kompresowany w obu stron, czyli jest niejako zawieszony pomiędzy dolnym a górnym ogniwem. W zależności od konkretnego modelu można przyjąć średnie wartości 35 % ugięcia dla dolnego ogniwa i pozostałe 65 % dla górnego.

 


forward_geometryFORWARD GEOMETRY
została wprowadzona przez firmę Mondraker w 2013 roku jako nowy system w topowych modelach. Wpływa on znacząco na poprawę kontroli nad rowerem i daje większą pewność i stabilność podczas jazdy w najtrudniejszych warunkach.

Zalety Forward Geometry:

  • Poprawa bezpieczeństwa i kontroli na stromych odcinkach;
  • Pewniejsze prowadzenie przy dużych prędkościach;
  • Bezpośrednie, bardziej precyzyjne sterowanie;
  • Większa precyzja na stromych podjazdach;
  • Poprawa stabilności na technicznych odcinkach.

Geometria to cecha, która ma zdecydowany wpływ na zachowanie roweru podczas jazdy, jego charakter i to jak się na nim czujemy. Inspiracją do stworzenia geometrii FG był motocross. W ramie wydłużono górną rurę a rowery wyposażono w specjalny, super krótki mostek. Pozycja rowerzysty na pozostała taka sama, gdyż dodatkowa długość górnej rury skompensowała różnicę w długości mostka. Jedyną zauważalną zmianą jest zwiększona baza kół. Przednia oś jest teraz umieszczona nieco dalej.

 


stealth_carbonSTEALTH CARBON
jest najbardziej zaawansowaną technologią przetwarzania i optymalizacji włókien węglowych stosowaną w produktach Mondraker. Przenosi całe doświadczenie zdobyte w produkcji ram aluminiowych do najwyższych modeli karbonowych, łącznie z najwyższymi wymogami wytrzymałości, jakości i wagi. Technologia ta obejmuje wszystkie etapy powstawania ramy, od ogólnej koncepcji, aż po finalne modelowanie pojedynczych włókien węglowych.

Struktura ramy powstaje z wysoko modułowych włókien węglowych. Gwarantuje to optymalne określenie wytrzymałości i zdolności pochłaniania drgań dokładnie tam, gdzie jest to potrzebne. Co więcej, umożliwia stworzenie monolitycznego przedniego trójkąta , dając oszczędność na wadze i wymagany wzrost sztywności i odporności na trudne warunki długodystansowej jazdy.

Korzystając z naturalnych właściwości karbonu, poprzez optymalizację i zastosowanie różnych rodzajów włókien, osiągnięto maksymalną sztywność konstrukcji. W ten sposób powstała rama wyjątkowo sztywna w płaszczyźnie poprzecznej i wzdłużnej oraz odporna na siły skręcające, które pojawiają się w czasie jazdy.

27.5``

Rozmiar kół

203mm

Skok przód

205mm

Skok tył

16.3kg

Waga