Mondraker 2017 | Summum Pro 27.5
15539
page,page-id-15539,page-child,parent-pageid-184,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-6.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Downhill  Summum Pro 27.5″

Sugerowana cena:

Nasza cena: 17 999 PLN


  • Rama: Summum 6061 Alloy Stealth Evo, hydroformed tubing, Zero Suspension System, 205mm travel, Forward Geometry,alloy upper link with shock eyelet bearings, 12x150mm rear axle, BSA bottom bracket, MAX. capacity sealed bearings, internal or external cable routing, ISCG 05. *Optional Geometry Kit.
  • Rozmiary: S: 400mm / M: 400mm / L: 400mm / XL: 400mm
  • Damper: Fox Van RC Performance 222x70mm. Settings: low-speed compression, rebound, spring preload.
  • Ustawienia dampera: Light compression, Light rebound, S size spring 400 lbs, M size spring 450 lbs,  L/XL 500 lbs spring
  • Amortyzator: Marzocchi 380 27’5′ CR 200mm, Coil Spring, 1-1/8” steerer tube, 20mm axle, Settings: Low-speed compression, rebound, spring preload
  • Stery: Onoff Mercurium 1.5 ZS for 1-1/8” head tube. 41×30.15x7x45ºx45º ACB sealed bearings, External diameter 56mm.
  • Mostek: Onoff Stoic DH Integrated FG, 20-30mm adjustable length. 6061 aluminium, 31.8mm barbore
  • Kierownica: Mondraker double butted 6061 aluminium, Exclusive design for Summum Pro, 1” rise, 780mm width, 9º backsweep, 5º upsweep, 31.8mm barbore
  • Gripy: Onoff Diamond, 1lock-on, 130mm
  • Sztyca: SDG I-Beam SP-751 Alloy 31.6 300mm Micro-adjustment
  • Siodełko: SDG I-Beam I-Fly 2.0. High-density PU, cordura side protection.
  • Hamulec przedni: Sram Guide R 203mm, lightweight 4-piston dual-diameter caliper, G2 6 bolts one-piece rotor, semi-metallic pads
  • Hamulec tylny: Sram Guide R 200mm, lightweight 4-piston dual-diameter caliper, G2 6 bolts one-piece rotor, semi-metallic pads
  • Klamki: Sram Guide R, tools-free Reach adjust, ambidextrous lever mount.
  • Obręcze: MDK-DP1 27’5 32mm external width. 32 holes
  • Szprychy: CN stainless steel
  • Piasta przednia: MDK Disc Pro DH 20x110mm, IS 6 bolts
  • Piasta tylna: MDK Disc Pro DH 12x150mm, sealed bearings, IS 6 bolts
  • Opona przednia: Maxxis Minion DHR II 27’5 x 2.4 Super Tacky Compound, Wire
  • Opona tylna: Maxxis Minion DHR II 27’5 x 2.4 Super Tacky Compound, Wire
  • Korba: Truvativ Ruktion 1.0, Alloy HP cast arm, 165mm
  • Zębatka: 36T.
  • Suport: Truvativ Howitzer XR 73mm.
  • Pedały: /
  • Łańcuch: SRAM PC-951 9s.
  • Przerzutka przednia: E.13 LG1 chain guide, Nickel Chrome protector, height adjustable to appropriate plate size. ISCG 05
  • Przerzutka tylna: Sram X7 9s short cage, Exact actuation
  • Manetka: Sram Trigger X5, 1:1 Actuation
  • Kaseta: Sram PG-950 11-26T 9s

geo_summum
FRAME SIZE S M L XL
A Seat Tube Length 400mm 400mm 400mm 400mm
B Top Tube Length 575mm 600mm 622mm 647mm
C Bottom Bracket Drop 0mm 0mm 0mm 0mm
D Bottom Bracket Height 350mm 350mm 350mm 350mm
E Chainstay Length 445 – 460mm 445 – 460mm 445 – 460mm 445 – 460mm
F Seat Tube Angle, Actual 65º 65º 65º 65º
G Seat Tube Angle, Effective 73.5º 73.5º 73.5º 73.5º
H Head Tube Angle 63º (+/-2º) 63º (+/-2º) 63º (+/-2º) 63º (+/-2º)
I Fork Offset 52mm 52mm 52mm 52mm
J Wheelbase 1200mm 1225mm 1250mm 1280mm
K Head Tube Length 112mm 112mm 122mm 122mm
L Reach 397mm 422mm 442mm 468mm
M Stack 597mm 597mm 606mm 606mm

zero_suspensionZERO SUSPENSION SYSTEM to uniwersalny projekt, który daje zauważalną przewagę nad innymi systemami od cross country aż po downhill.

Efektywność systemu Zero mieści się w czterech kategoriach:

  • Zero Power Loss, czyli zerowe straty energii przenoszonej z pedałów na tylne koło, które może powodować ruch zawieszenia. Mówiąc wprost, zawieszenie nie buja w czasie pedałowania.
  • Zero Pedal Kickback oznacza brak szarpania korb przez pracujące zawieszenie. Górna linia łańcucha wydłuża się tylko nieznacznie, nie powodując blokady zawieszenia i utraty jego płynności.
  • Zero Brake Jack to brak wpływu hamowania na aktywność zawieszenia. Nawet w przypadku intensywnego korzystania z hamulców amortyzator wychwytuje najmniejsze nierówności.
  • Zero Bumps to parametr, który określa gładka pracę zawieszenia bez gwałtownych skoków i spadków jego aktywności. To zarazem wysoka skuteczność pedałowania, co z kolei oznacza, że przyspieszasz dokładnie wtedy i tak, jak tego chcesz.

Unikalną cechą systemu Zero jest sposób mocowania elementu amortyzującego. Jest on kompresowany w obu stron, czyli jest niejako zawieszony pomiędzy dolnym a górnym ogniwem. W zależności od konkretnego modelu można przyjąć średnie wartości 35 % ugięcia dla dolnego ogniwa i pozostałe 65 % dla górnego.

 

forward_geometryFORWARD GEOMETRY została wprowadzona przez firmę Mondraker w 2013 roku jako nowy system w topowych modelach. Wpływa on znacząco na poprawę kontroli nad rowerem i daje większą pewność i stabilność podczas jazdy w najtrudniejszych warunkach.

Zalety Forward Geometry:

  • Poprawa bezpieczeństwa i kontroli na stromych odcinkach;
  • Pewniejsze prowadzenie przy dużych prędkościach;
  • Bezpośrednie, bardziej precyzyjne sterowanie;
  • Większa precyzja na stromych podjazdach;
  • Poprawa stabilności na technicznych odcinkach.

Geometria to cecha, która ma zdecydowany wpływ na zachowanie roweru podczas jazdy, jego charakter i to jak się na nim czujemy. Inspiracją do stworzenia geometrii FG był motocross. W ramie wydłużono górną rurę a rowery wyposażono w specjalny, super krótki mostek. Pozycja rowerzysty na pozostała taka sama, gdyż dodatkowa długość górnej rury skompensowała różnicę w długości mostka. Jedyną zauważalną zmianą jest zwiększona baza kół. Przednia oś jest teraz umieszczona nieco dalej.

 

stealthStealth to technologia obecna w rowerach Mondraker od roku 2013. Stanowi szczytowe osiągnięcie w dziedzinie projektowania maszyn i optymalizacji strukturalnej

To zupełnie nowe podejście do tematu projektowania ram. Szeroko wykorzystywane są rury o przekroju zbliżonym do prostokąta. Każda jest starannie projektowana, aby jak najlepiej spełniała swoja funkcję. Optymalizując proces produkcji, wybierając najlepszej jakości materiały i stosując rury o zmiennym przekroju powstają ultralekkie ramy, wzmocnione w miejscach szczególnie narażonych na przeciążenia.

Idealnym przykładem wykorzystania technologii Stealth jest bardzo lekki i bardzo wytrzymały rower zjazdowy Summum Pro Team. Z wagą 14.7 kg jest przykładem wzorcowej konstrukcji i wykorzystania technologii w konstrukcji najwyższej klasy rowerów.

27.5``

Rozmiar kół

200mm

Skok przód

205mm

Skok tył

17kg

Waga