Mondraker 2017 | Summum Carbon Pro Team 27.5
14933
page,page-id-14933,page-child,parent-pageid-184,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-6.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Downhill  Summum Carbon Pro Team 27.5″

Sugerowana cena:

Nasza cena: 35 999 PLN


  • Rama: Summum 27’5 Stealth Full Carbon, Zero Suspension System, 205mm travel, Forward Geometry, alloy upper link with shock eyelet bearings, 12x150mm rear axle, 83mm BSA bottom bracket, MAX. capacity sealed bearings, internal cable routing, ISCG 05. *Geometry Kit included.
  • Rozmiary: S: 400mm / M: 400mm / L: 400mm / XL: 400mm
  • Damper: „Fox DHX2 Factory Kashima 222x70mm. Settings: High and low-speed compression, high and low-speed rebound, spring preload. Super Light Steel (SLS) Spring.”
  • Amortyzator: Fox 40 27´5 Float FIT HSC LSC EVOL Factory Kashima 203mm, Air Spring, 1-1/8” steerer tube, 20mm axle. Settings: high and low-speed compression, rebound, air preload.
  • Stery: Internal Onoff Mercurium 1.5 ZS for 1-1/8” head tube. 41×30.15x7x45ºx45º ACB sealed bearings, with cups from the geometry kit. External diameter 56mm.
  • Mostek: Onoff Stoic DH Integrated FG, 20-30mm adjustable length. 6061 aluminium, 31.8mm barbore.
  • Kierownica: Renthal Fatbar series 7 alloy, rise: 30mm, width: 780mm, 7º backsweep, 5º upsweep, 31.8mm barbore.
  • Gripy: Renthal, double lock-on. Made with kevlar, 130mm.
  • Sztyca: SDG I-Beam SP-951 Carbon 31.6 300mm length, micro-adjustment.
  • Siodełko: SDG I-beam I – Fly 2.0 Eva. High-grade microfibre, sides with Kevlar protection.
  • Hamulec przedni: Shimano Saint M820 203mm, 4-piston caliper, RT86 2-piece 6 bolts rotor with ICE technology, resin pads with cooler.
  • Hamulec tylny: Shimano Saint M820 203mm, 4-piston caliper, RT86 2-piece 6 bolts rotor with ICE technology, resin pads with cooler.
  • Klamki: Shimano Saint, ICE technology, ergonomic antiskid lever with servo wave, free stroke and tool less reach adjust.
  • Obręcze: Dt Swiss FR1950 27’5, 33mm external width, tubeless ready. 32 holes
  • Szprychy: DT competition, black
  • Piasta przednia: DT Classic 240 20x110mm, IS 6 bolts
  • Piasta tylna: DT Classic 240 Ratchet system 12X150mm, IS 6 bolts
  • Opona przednia: Maxxis Minion DHR II 27’5 x 2.4 Super Tacky Compound, Wire
  • Opona tylna: Maxxis Minion DHR II 27’5 x 2.4 Super Tacky Compound, Wire
  • Korba: Shimano Saint M825. HOLLOWTECH II technology,165mm.
  • Zębatka: aluminium, 36T.
  • Suport: Shimano 83mm.
  • Pedały: /
  • Łańcuch: Shimano HG95 10s.
  • Przerzutka przednia: E.13 LG1R Carbon chain guide, IFD DMB (Direct Mount Bashguard) Gen 2 Stealth Idler, Aluminum hardware, adjustable/replaceable lower armature, solvent-resistant polycarbonate, larger ISCG 05 mount holes, adjustable upper slider opens without tools.
  • Przerzutka tylna: Shimano Saint RD-M820-SS 10s. Shadow Plus technology. Short cage.
  • Manetka: Shimano Saint SL-M820 10s. Low friction dual sealed bearings. Multi Release.
  • Kaseta: Shimano Ultegra CS-HG6700, 11-25T, 10s.
  • Inne: *Geometry Kit included: Chainstay adaptors for 445mm, 450mm, 455mm, 460mm. Headset cups: 0º, +/- 1º, +/-2º. Brake adaptors: 455mm, 460mm

geo_summum
FRAME SIZE S M L XL
A Seat Tube Length 400mm 400mm 400mm 400mm
B Top Tube Length 575mm 600mm 622mm 647mm
C Bottom Bracket Drop 0mm 0mm 0mm 0mm
D Bottom Bracket Height 350mm 350mm 350mm 350mm
E Chainstay Length 445 – 460mm 445 – 460mm 445 – 460mm 445 – 460mm
F Seat Tube Angle, Actual 65º 65º 65º 65º
G Seat Tube Angle, Effective 73.5º 73.5º 73.5º 73.5º
H Head Tube Angle 63º (+/-2º) 63º (+/-2º) 63º (+/-2º) 63º (+/-2º)
I Fork Offset 52mm 52mm 52mm 52mm
J Wheelbase 1200mm 1225mm 1250mm 1280mm
K Head Tube Length 112mm 112mm 122mm 122mm
L Reach 397mm 422mm 442mm 468mm
M Stack 597mm 597mm 606mm 606mm


zero_suspensionZERO SUSPENSION SYSTEM
to uniwersalny projekt, który daje zauważalną przewagę nad innymi systemami od cross country aż po downhill.

Efektywność systemu Zero mieści się w czterech kategoriach:

  • Zero Power Loss, czyli zerowe straty energii przenoszonej z pedałów na tylne koło, które może powodować ruch zawieszenia. Mówiąc wprost, zawieszenie nie buja w czasie pedałowania.
  • Zero Pedal Kickback oznacza brak szarpania korb przez pracujące zawieszenie. Górna linia łańcucha wydłuża się tylko nieznacznie, nie powodując blokady zawieszenia i utraty jego płynności.
  • Zero Brake Jack to brak wpływu hamowania na aktywność zawieszenia. Nawet w przypadku intensywnego korzystania z hamulców amortyzator wychwytuje najmniejsze nierówności.
  • Zero Bumps to parametr, który określa gładka pracę zawieszenia bez gwałtownych skoków i spadków jego aktywności. To zarazem wysoka skuteczność pedałowania, co z kolei oznacza, że przyspieszasz dokładnie wtedy i tak, jak tego chcesz.

Unikalną cechą systemu Zero jest sposób mocowania elementu amortyzującego. Jest on kompresowany w obu stron, czyli jest niejako zawieszony pomiędzy dolnym a górnym ogniwem. W zależności od konkretnego modelu można przyjąć średnie wartości 35 % ugięcia dla dolnego ogniwa i pozostałe 65 % dla górnego.

 


forward_geometryFORWARD GEOMETRY
została wprowadzona przez firmę Mondraker w 2013 roku jako nowy system w topowych modelach. Wpływa on znacząco na poprawę kontroli nad rowerem i daje większą pewność i stabilność podczas jazdy w najtrudniejszych warunkach.

Zalety Forward Geometry:

  • Poprawa bezpieczeństwa i kontroli na stromych odcinkach;
  • Pewniejsze prowadzenie przy dużych prędkościach;
  • Bezpośrednie, bardziej precyzyjne sterowanie;
  • Większa precyzja na stromych podjazdach;
  • Poprawa stabilności na technicznych odcinkach.

Geometria to cecha, która ma zdecydowany wpływ na zachowanie roweru podczas jazdy, jego charakter i to jak się na nim czujemy. Inspiracją do stworzenia geometrii FG był motocross. W ramie wydłużono górną rurę a rowery wyposażono w specjalny, super krótki mostek. Pozycja rowerzysty na pozostała taka sama, gdyż dodatkowa długość górnej rury skompensowała różnicę w długości mostka. Jedyną zauważalną zmianą jest zwiększona baza kół. Przednia oś jest teraz umieszczona nieco dalej.

 


stealth_carbonSTEALTH CARBON
jest najbardziej zaawansowaną technologią przetwarzania i optymalizacji włókien węglowych stosowaną w produktach Mondraker. Przenosi całe doświadczenie zdobyte w produkcji ram aluminiowych do najwyższych modeli karbonowych, łącznie z najwyższymi wymogami wytrzymałości, jakości i wagi. Technologia ta obejmuje wszystkie etapy powstawania ramy, od ogólnej koncepcji, aż po finalne modelowanie pojedynczych włókien węglowych.

Struktura ramy powstaje z wysoko modułowych włókien węglowych. Gwarantuje to optymalne określenie wytrzymałości i zdolności pochłaniania drgań dokładnie tam, gdzie jest to potrzebne. Co więcej, umożliwia stworzenie monolitycznego przedniego trójkąta , dając oszczędność na wadze i wymagany wzrost sztywności i odporności na trudne warunki długodystansowej jazdy.

Korzystając z naturalnych właściwości karbonu, poprzez optymalizację i zastosowanie różnych rodzajów włókien, osiągnięto maksymalną sztywność konstrukcji. W ten sposób powstała rama wyjątkowo sztywna w płaszczyźnie poprzecznej i wzdłużnej oraz odporna na siły skręcające, które pojawiają się w czasie jazdy.

27.5``

Rozmiar kół

203mm

Skok przód

205mm

Skok tył

15.6kg

Waga