Mondraker 2017 | Pierwszy enduro e-bike od Mondrakera – E-Crasher Carbon
17713
page,page-id-17713,page-template-default,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-6.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Pierwszy enduro e-bike od Mondrakera – E-Crasher Carbon

Zapomnij o dotychczasowych koncepcjach e-rowerów, nowy e-Crusher Carbon zmienia zasady w segmencie najwyższej klasy rowerów e-MTB. Jego potężny image pokazuje największe zalety, a nowy e-rower w ofercie Mondraker błyszczy i zaskakuje w każdym terenie. Dopracowany w każdym detalu i stworzony z wykorzystaniem najnowszych technologii jest zarazem pierwszym karbonowym w pełni zawieszonym rowerem z napędem elektrycznym w naszej ofercie z pewnością sprawi, że każda jazda będzie miażdżąca.

 

Mondarker prezentuje e-CRUSHER Carbon 2017


Pierwszy e-rower

E-rower w kategorii all mountain? A może enduro? Zdecydowanie nie da się tego modelu łatwo przypisać do konkretnej kategorii. E-Crusher po prostu wyznacza na nowo kategorie i tworzy własną przestrzeń.

E-Crusher Carbon łączy w sobie czułość i sterowanie roweru trailowego, z wybieraniem nierówności, trakcją i pewnością prowadzenia roweru enduro z oponami w standardzie plus. Do tego dokładamy karbonową ramę z silnikiem Shimano Steps E-8000 ze zintegrowaną baterią, opatentowanym systemem zawieszenia Zero o skoku 150mm, nowy damper metryczny oraz unikalną geometrię Mondraker Forward Geometry.

Ten model powstał z doświadczenia działu R&D Mondrakera i wykorzystaniu najnowszych technologii. To wszystko sprawia, że e-MTB robi krok naprzód. Pełna integracja z elektrycznym napędem, zintegrowana bateria, zoptymalizowana kinematyka zawieszenia Zero oraz powiększone osie i łożyska. Do tego zmieniliśmy trochę geometrię. Tym samym e-Crusher Carbon jest najlepszym przedstawicielem e-rowerów przyszłości.

 

Mondarker prezentuje e-CRUSHER Carbon 2017


Napędzany przez Shimano

Obydwa modele e-Crusher Carbon wykorzystują ten sam napęd Shimano Steps E-8000 ze zintegrowaną baterią. Oprócz kompaktowego desingu, który pozwolił nam zoptymalizować zawieszenie, mogliśmy zastosować krótsze tylne widełki i wzmocnić wytrzymałość i sztywność linków zawieszenia. Z drugiej strony udało nam się zredukować wagę, tarcia oraz hałas. Wykorzystana jest tu bateria Shimano o pojemności 504Wh, która jest bardzo łatwo demontowalna w razie potrzeby. Ładowanie może się odbywać bez demontażu baterii, co z pewnością jest ogromnym ułatwieniem. Na kierownicy zamontowany został z kolei wyświetlacz systemowy, dzięki któremu łatwo możemy kontrolować wszystkie parametry, a do tego podejrzeć aktualną prędkość, dystans, poziom wsparcia przez system elektryczny czy pozostały zasięg. Do tego mamy do wyboru trzy tryby pracy: Eco, Trail oraz Boost, który maksymalnie może zwiększyć wsparcie do 300% i 70Nm.

 

Mondarker prezentuje e-CRUSHER Carbon 2017


Zmiażdż góry i pokonaj swoje limity

Mondraker e-Crusher Carbon wyznacza nowe standardy. Jego prowadzenie oraz najwyższa jakość wykonania sprawia, że każda wycieczka będzie unikalnym doświadczeniem. Jego wytrzymałość, komfort, świetna trakcja na podjazdach i technicznych odcinkach, zwrotność oraz gotowość do zjazdów sprawiają, że niejeden nie-elektryczny rower może mu zazdrościć. Nie ważne czy jesteś ekspertem czy początkującym, z pewnością będziesz miał ogromną frajdę z jazdy.

Wybierz dowolną linię, podjeżdżaj szybciej z mniejszym wysiłkiem, zjeżdżaj z pewnością większą niż na jakimkolwiek innym e-rowerze. Zmiażdż trasy i baw się jak nigdy dotąd..

 

Mondarker prezentuje e-CRUSHER Carbon 2017


Technologia Stealth Carbon

STEALTH CARBON jest najbardziej zaawansowaną technologią przetwarzania i optymalizacji włókien węglowych stosowaną w produktach Mondraker. Przenosi całe doświadczenie zdobyte w produkcji ram aluminiowych do najwyższych modeli karbonowych, łącznie z najwyższymi wymogami wytrzymałości, jakości i wagi. Technologia ta obejmuje wszystkie etapy powstawania ramy, od ogólnej koncepcji, aż po finalne modelowanie pojedynczych włókien węglowych.

Struktura ramy powstaje z wysoko modułowych włókien węglowych. Gwarantuje to optymalne określenie wytrzymałości i zdolności pochłaniania drgań dokładnie tam, gdzie jest to potrzebne. Co więcej, umożliwia stworzenie monolitycznego przedniego trójkąta, dając oszczędność na wadze i wymagany wzrost sztywności i odporności na trudne warunki długodystansowej jazdy.

Korzystając z naturalnych właściwości karbonu, poprzez optymalizację i zastosowanie różnych rodzajów włókien, osiągnięto maksymalną sztywność konstrukcji. W ten sposób powstała rama wyjątkowo sztywna w płaszczyźnie poprzecznej i wzdłużnej oraz odporna na siły skręcające, które pojawiają się w czasie jazdy.

 

Mondarker prezentuje e-CRUSHER Carbon 2017


Struktura ramy przystosowana jest do pełnej integracji z silnikiem Shimano Steps E-8000, a unikalny design sprawia, że cała konstrukcja jest sztywniejsza i lepiej pochłania nierówności i drgania nie tylko z ziemi, ale i te pochodzące z silnika elektrycznego. W rezultacie uzyskujemy większą efektywność pedałowania i żywotność.

 

Mondarker prezentuje e-CRUSHER Carbon 2017


Technologia Mondraker Forward Geometry

W 2013 roku Mondraker wprowadził do swoich topowych modeli nowy system Forward Geometry. Wpływa on znacząco na poprawę kontroli nad rowerem i daje większą pewność i stabilność podczas jazdy w najtrudniejszych warunkach.

Inspiracją do stworzenia geometrii FG był motocross. W ramie wydłużono górną rurę, a rowery wyposażono w specjalny, super krótki mostek. Pozycja rowerzysty pozostała taka sama, gdyż dodatkowa długość górnej rury skompensowała różnicę w długości mostka. Jedyną zauważalną zmianą jest zwiększona baza kół, a przednia oś jest umieszczona nieco dalej. Do zalet takiego rozwiązania należą: poprawa bezpieczeństwa i kontroli na stromych odcinkach, pewniejsze prowadzenie przy dużych prędkościach, bezpośrednie i bardziej precyzyjne sterowanie, większa precyzja na stromych podjazdach oraz poprawa stabilności na technicznych odcinkach.

 

Mondarker prezentuje e-CRUSHER Carbon 2017


System zawieszenia Zero Suspension

Unikalną cechą systemu Zero jest sposób mocowania elementu amortyzującego. Jest on kompresowany z obu stron, czyli jest niejako zawieszony pomiędzy dolnym, a górnym ogniwem. W zależności od konkretnego modelu można przyjąć średnie wartości 35% ugięcia dla dolnego ogniwa i pozostałe 65% dla górnego.

 

Mondarker prezentuje e-CRUSHER Carbon 2017


Nowa kinematyka zawieszenia, nowy standard dampera i 150mm skoku

E-Crusher Carbon oferuje zoptymalizowaną kinematykę zawieszenia, która została specjalnie dopasowana do metrycznych damperów oraz mocowania Trunnion, aby zapewnić maksimum jakości. Neutralna charakterystyka pracy podczas pedałowania oraz maksymalna czułość podczas zjazdów. Dzięki technologii Stealth Carbon, łożyskom enduro oraz powiększonym do 15mm osiom zawieszania, system Zero oferuje 150mm skoku i jest świetnie przystosowany do wymagań nowoczesnego enduro.

E-Crusher Carbon RR+ oraz R+ wyposażone zostały w metryczne dampery FOX Float DPX2 oraz RockShox Super Deluxe DebonAir z mocowaniem w systemie Trunnion, które zostały dopasowane specjalnie do systemu zawieszenia Zero o skoku 150mm.

 

Mondarker prezentuje e-CRUSHER Carbon 2017


Zasilanie przez system Shimano Steps E8000 MTB

Mondraker e-Crusher Carbon wykorzystuje silnik elektryczny Shimano Steps E-8000 ze zintegrowaną baterią. Kompaktowe rozmiary miały decydujące znaczenie dla systemu Zero podczas optymalizacji kinematyki. Dzięki temu mogliśmy również skrócić tylne widełki, zwiększając tym samym sztywność głównego linku oraz poprawić ogólną pracę zawieszenia. Do tego sam silnik jest cichy i mocny oraz w minimalnym stopniu przenosi drgania na ramę.

 

Mondarker prezentuje e-CRUSHER Carbon 2017


Zintegrowana i demontowalna bateria Shimano E-8020

Model BT-E8020 to zintegrowana bateria o pojemności 504Wh oraz możliwości ładowania bezpośredniego bez potrzeby zdejmowania jej z roweru. Oczywiście system został zaprojektowany tak, żeby w razie potrzeby móc zdjąć baterię z ramy. Na dolnej rurze zostało wykonane dodatkowe karbonowe wzmocnienie, które ma chronić baterię przed uderzeniami kamieni czy nieoczekiwaną glebą.

 

Komputer pokładowy z wyświetlaczem LCD

Na kierownicy zamontowany został wyświetlacz systemu Shimano, gdzie możemy sprawdzić różne parametry jazdy takie jak: prędkość, dystans, dystans całkowity, poziom wsparcia elektrycznego systemu czy pozostały zasięg. Z kolei dzięki manetce SW-8000 możemy zmieniać tryby pracy elektrycznego silnika w zakresie Eco, Trail, Boost, a maksimum to 300% wsparcia i 70Nm momentu obrotowego.

 

Mondarker prezentuje e-CRUSHER Carbon 2017


Koła w standardzie 27.5″+

Obowiązkowym elementem w najwyższej klasy e-rowerach są koła w standardzie 27.5″+, które oferują większą przyczepność, lepszą trakcję i zwiększone bezpieczeństwo, a zarazem większą odporność na przebicia. W modelu e-Crusher Carbon zastosowaliśmy opony Maxxis Minion DHF oraz HighRoller w rozmiarze 27.5×2.8″ z obręczami o szerokości 40mm.

 

Wewnętrzne prowadzenie przewodów

Nasz rower wykorzystuje wewnętrzne prowadzenie przewodów dla tylnej przerzutki, hamulca oraz sztycy. Są tu zamontowane specjalne zewnętrzne blokady, które trzymają kable i tym samym eliminują hałas, a tym samym oferują czysty wygląd ramy.

 

Mondarker prezentuje e-CRUSHER Carbon 2017

Piasty w standardzie Boost

Najwyższej klasy e-rowery Mondraker obecnie wykorzystują piasty w standardzie Boost, co oznacza, że znajdziemy tu piasty w rozmiarach 110x15mm z przodu i 148x12mm z tyłu.

 

Nowe osie zawieszenia i powiększone łożyska

E-Crusher Carbon posiada powiększone osie zawieszenia do 15mm oraz najnowsze łożyska enduro, które mają zwiększyć żywotność i wytrzymałość zawieszenia podczas bardziej wymagających przejażdżek.

Mondarker prezentuje e-CRUSHER Carbon 2017


Zintegrowany tylny błotnik

Nowy karbonowy wahacz posiada wbudowany błotnik, który ma chronić tylny amortyzator i dolny link przed zabrudzeniem w ciężkich warunkach. Tym samym zwiększa się żywotność i odporność systemu.

 

Główka tapered i mocowanie hamulca PM

Główka tapered to obecnie standard w każdym rowerze. Natomiast mocowanie hamulca zostało przeniesione w środek wahacza, pomiędzy górną i dolną częścią, dla zwiększenia wytrzymałości, zminimalizowania wibracji oraz polepszenia ogólnego wyglądu.

 

Mondarker prezentuje e-CRUSHER Carbon 2017

Geometria:

  • Rozmiary ram: S / M / L / XL
  • Długość rury podsiodłowej: 380mm / 420mm / 470mm / 500mm
  • Długość górnej rury: 608mm / 636mm / 658mm / 684mm
  • Offset suportu: -18mm
  • Wysokość suportu: 342mm
  • Długość tylnych widełek: 450mm
  • Kąt rury podsiodłowej, Actual: 70º
  • Kąt rury podsiodłowej, Effective: 74.5º
  • Kąt główki: 66.5º
  • Offset amortyzatora: 51mm
  • Baza kół: 1201mm / 1226mm / 1252mm / 1281mm
  • Długość główki: 100mm / 100mm / 115mm / 130mm
  • Reach: 441mm / 466mm / 486mm / 506mm
  • Stack: 609mm / 609mm / 623mm / 637mm
  • Front Center: 752mm / 777mm / 802mm / 831mm

Mondarker prezentuje e-CRUSHER Carbon 2017

Główne cechy ramy e-Crusher Carbon

  • Nowa seria e-MTB Enduro ze skokiem 150mm i przednim amortyzatorem 160mm
  • 2 modele: e-CRUSHER Carbon RR+, e-CRUSHER Carbon R+
  • 4 rozmiary: S (15″), M (16,5″), L (18,5″), XL (20″)
  • Karbon wykonany w technologii stealth full carbon
  • Pełne zintegrowanie z systemem Shimano Steps E-8000
  • Zoptymalizowana kinematyka zawieszenia z nowym metrycznym damperem w standardzie trunnion: 150mm skoku
  • Geometria Mondraker Forward Geometry
  • Aluminiowy górny link zawieszenia
  • Zasilanie poprzez system Shimano Steps E-8000 MTB
  • Zintegrowana i odpinana bateria Shimano BT-8020 504Wh
  • Wyświetlacz LCD Shimano Steps
  • Asysta elektryczna do 25km/h
  • Koła w standardzie 27.5″+
  • Wewnętrzne prowadzenie przewodów
  • Piasty w standardzie Boost – 15x110mm & 12x148mm
  • Kompletnie nowe powiększone ośki zawieszenia oraz łożyska enduro
  • Zintegrowany tylny błotnik
  • Główka w standardzie tapered oraz mocowanie tylnego hamulca w standardzie PM
  • Wagi: e-CRUSHER Carbon RR+ 22,2kg, e-CRUSHER Carbon R+ 22,8kg
  • Limitowana dożywotnia gwarancja


Specyfikacja e-CRUSHER Carbon RR+:

  • rama: e-CRUSHER 27.5″+ Stealth Full Carbon Zero Suspension System FG Integrated Shimano E-8000 motor 150mm
  • rozmiary: S / M / L / XL
  • tylny amortyzator: Fox Float DPX2 Factory Kashima Trunnion Mount 205×62.5mm
  • przedni amortyzator: Fox 36 27.5″+ HSC/LSC Factory Kashima Boost 15x110mm tapered 160mm
  • stery: Onoff Saturn ACB Bearings integrated tapered 1-1/8″ > 1.5″
  • mostek: Onoff Stoic FG 30mm
  • kierownica: Onoff Stoic Carbon 780×0.5″ custom design BB35
  • chwyty: Onoff Diamond 1 lock-on
  • sztyca: Fox Transfer Performance internal routing 31.6x100mm (S), 31.6x125mm (M), 31.6x150mm (L,XL)
  • siodełko: Fizik Gobi M5 vs Kium rails
  • hamulce: Shimano Saint 203mm
  • obręcze: Mavic E-XA Elite+ 27.5″+ 40mm UST
  • szprychy: Mavic 24/24 steel DB
  • przednia piasta: Mavic sealed cartridge bearings Boost 15x110mm
  • tylna piasta: Mavic ITS-4 hi-tensile axle Boost 12x148mm
  • opony: Maxxis Minion DHF TLR Dual Exo 27.5×2.8″ / Maxxis High Roller II TLR Dual Exo 27.5×2.8″
  • korby: Shimano Steps E-8050 Hollowtech 170mm 34t Boost
  • silnik: Shimano Steps E-8000 with Shimano BT-8020 500Wh integrated battery 25km/h
  • pedały: brak
  • łańcuch: Shimano HG-6011 11s
  • tylna przerzutka: Shimano XT Di2 RD-M8050 11s SGS
  • manetka: Shimano XT Di2 SWM-M8050 11s
  • kaseta: Shimano XT CS-M8000 11-46t 11s


Specyfikacja: e-CRUSHER Carbon R+:

  • rama: e-CRUSHER 27.5″+ Stealth Full Carbon Zero Suspension System FG Integrated Shimano E-8000 motor 150mm
  • rozmiary: S / M / L / XL
  • tylny amortyzator: RockShox Superdeluxe R Debonair Trunnion Mount 205×62.5mm
  • przedni amortyzator: RockShox Yari 27.5″+ RC Solo Air Boost 15x110mm tapered 160mm
  • stery: Onoff Saturn ACB Bearings integrated tapered 1-1/8″ > 1.5″
  • mostek: Onoff Stoic FG 30mm
  • kierownica: Mondraker custom design 1″ 780mm
  • chwyty: Onoff Diamond 1 lock-on
  • sztyca: Onoff Pija dropper post internal routing 31.6x100mm (S), 31.6x125mm (M,L,XL)
  • siodełko: Fizik Gobi M7 vs MG rails
  • hamulce: SRAM Guide RE 200mm
  • obręcze: MDK-TP1 ASY TLR 27.5″+ wheelset
  • szprychy: CN stainless
  • przednia piasta: MDK PRO II Boost 15x110mm
  • tylna piasta: MDK PRO II Boost 12x148mm
  • opony: Maxxis Minion DHF TLR Dual Exo 27.5×2.8″ / Maxxis High Roller II TLR Dual Exo 27.5×2.8″
  • korby: Shimano Steps E-8000 170mm 34t Boost
  • silnik: Shimano Steps E-8000 with Shimano BT-8020 500Wh integrated battery 25km/h
  • pedały: brak
  • łańcuch: Shimano HG-6011 11s
  • tylna przerzutka: Shimano XT RD-M8000 11s SGS
  • manetka: Shimano XT SL-M8000 11s
  • kaseta: Sunrace CSMS8 11-46t 11s