Mondraker 2017 | Mondraker Dune Carbon 2016
16389
single,single-post,postid-16389,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-6.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
banner-dune-carbon

02 Sie Mondraker Dune Carbon 2016

Nowa kolekcja Mondraker 2016 Dune Carbon to najwyższa klasa rowerów Enduro, które pojawią się w sprzedaży na przełomie 2015/2016 roku. Jest to idealne połączenie między cross countrową konstrukcją do wdrapywania się pod najbardziej strome góry, a downhill-owym zawieszeniem.


DUNE CARBON, NOWA DEFINICJA ENDURO

 

Dune Carbon łączy w sobie lekkość i efektywność Foxy Carbon i najlepsze cechy Summum Carbon: bardzo wytrzymała konstrukcyjnie rama, przystosowana na potrzeby wyścigów enduro. Nowy, niższy link z udoskonalanym systemem łożyskowania i zupełnie nowym rozwiązaniem technicznym. Dzięki tej zmianie zawieszenie jest dużo sprawniejsze i bezobsługowe.

 

PRAWDZIWY ROWER DO ENDURO

Profesjonalne zawody Enduro, takie jak EWS, wymagają nie tylko dużej kondycji i sprawnej psychiki, ale również odpowiedniego sprzętu. Z tych powodów, oprócz ramy stworzonej w technologi Stealth Carbon, z geometrią Forward i systemem zawieszenia Zero 160mm, rowery oferują regulowany kąt główki +1 / -1 i długość tylnych widełek 430cm / 440cm. Te cechy mówią same za siebie. Dune Carbon to najbardziej zaawansowana rama z możliwością indywidualnego dostosowania dostępna na rynku.

Mondraker Dune Carbon jest kulminacją najlepszych cech kompletnych rowerów Enduro. Wyszukany frameset z unikalnymi cechami, waga zaledwie 2,45kg (bez dampera) i najlepsze technologie firmy Mondraker.


STEALTH CARBON

STEALTH CARBON jest najbardziej zaawansowaną technologią przetwarzania i optymalizacji włókien węglowych stosowaną w produktach Mondraker. Przenosi całe doświadczenie zdobyte w produkcji ram auliminiowych do najwyższych modeli karbonowych, łącznie z najwyższymi wymogami wytrzymałości, jakości i wagi. Technologia ta obejmuje wszystkie etapy powstawania ramy, od ogólnej koncepcji, aż po finalne modelowanie pojedynczych włókien węglowych.

Struktura ramy powstaje z wysoko modułowych włókien węglowych. Gwarantuje to optymalne określenie wytrzymałości  i zdolności pochłaniania drgań dokładnie tam, gdzie jest to potrzebne. Co więcej, umożliwia stworzenie monolitycznego przedniego trójkąta , dając oszczędność na wadze i wymagany wzrost sztywności i odporności na trudne warunki długodystansowej jazdy.Korzystając z naturalnych właściwości karbonu, poprzez optymalizację i zastosowanie różnych rodzajów włókien, osiągnięto maksymalną sztywność konstrukcji. W ten sposób powstała rama wyjątkowo sztywna w płaszczyźnie poprzecznej i wzdłużnej oraz odporna na siły skręcające, które pojawiają się w czasie jazdy.


ZERO SUSPENSION SYSTEM

System zawieszenia Zero to uniwersalny projekt, który znalazł zastosowanie w niemal każdym rowerze z kolekcji 2013. Przewaga, jaką ma nad innymi systemami jest zauważalna od cross country aż po downhill.Unikalną cechą systemu Zero jest sposób mocowania elementu amortyzującego. Jest on kompresowany w obu stron, czyli jest niejako zawieszony pomiędzy dolnym a górnym ogniwem. W zależności od konkretnego modelu można przyjąć średnie wartości 35% ugięcia dla dolnego ogniwa i pozostałe 65% dla górnego. Efektywność systemu Zero mieści się w czterech kategoriach:

    • Zero Power Loss, czyli zerowe straty energii przenoszonej z pedałów na tylne koło, które może powodować ruch zawieszenia. Mówiąc wprost, zawieszenie nie buja w czasie pedałowania.
    • Zero Pedal Kickback oznacza brak szarpania korb przez pracujące zawieszenie. Górna linia łańcucha wydłuża się tylko nieznacznie, nie powodując blokady zawieszenia i utraty jego płynności.
    • Zero Brake Jack to brak wpływu hamowania na aktywność zawieszenia. Nawet w przypadku intensywnego korzystania z hamulców amortyzator wychwytuje najmniejsze nierówności.
    • Zero Bumps to parametr, który określa gładka pracę zawieszenia bez gwałtownych skoków i spadków jego aktywności. To zarazem wysoka skuteczność pedałowania, co z kolei oznacza, że przyspieszasz dokładnie wtedy i tak, jak tego chcesz.

 

 


FORWARD GEOMETRY

W 2013 roku Mondraker wprowadził do swoich topowych modeli nowy system Forward Geometry. Wpływa on znacząco na poprawę kontroli nad rowerem i daje większą pewność i stabilność podczas jazdy w najtrudniejszych warunkach.
Geometria to cecha, która ma zdecydowany wpływ na zachowanie roweru podczas jazdy, jego charakter i to jak się na nim czujemy. Inspiracją do stworzenia geometrii FG był motocross. W ramie wydłużono górną rurę a rowery wyposażono w specjalny, super krótki mostek. Pozycja rowerzysty na pozostała taka sama, gdyż dodatkowa długość górnej rury skompensowała różnicę w długości mostka. Jedyną zauważalną zmianą jest zwiększona baza kół. Przednia oś jest teraz umieszczona nieco dalej.Zalety Forward Geometry:

      • Poprawa bezpieczeństwa i kontroli na stromych odcinkach
      • Pewniejsze prowadzenie przy dużych prędkościach
      • Bezpośrednie, bardziej precyzyjne sterowanie
      • Większa precyzja na stromych podjazdach
      • Poprawa stabilności na technicznych odcinkach

 

 

 


GŁÓWNE CECHY


OSŁONA TYLNYCH WIDEŁEK


Aby zminimalizować uszkodzenia tylnych widełek na skutek uderzeń kamieni w trakcie jazdy, Mondraker zaprojektował wysoce wytrzymałą plastikową osłonę z gumowymi insertami w celu większej ochrony.

KARBONOWY BASH GUARD

Wszystkie modele Dune Carbon zostały wyposażone w mocowanie ISCG05 z karbonowym bash guardem aby zredukować uszkodzenia zębatki, środka suportu i niższych partii ramy.

 

KARBONOWY LINK

System zawieszenia Zero w Dune Carbon cechuje się pierwszym pełno karbonowym górnym linkiem. W porównaniu z aluminiową konstrukcją oferuje większą sztywność i niesamowity wygląd.


WEWNĘTRZNE PROWADZENIE LINEK

Wewnętrzny system prowadzenia linek HHG zmniejsza ryzyko uszkodzenia pancerzy tylnej przerzutki, hamulca oraz sztycy teleskopowej. Dodatkowo zapewnia czysty wygląd całego roweru.

 


DUNE CARBON R


Specyfikacja:

  • Rama: Dune Stealth full Carbon Zero Suspension System FG 160mm
  • Rozmiary: S: 380mm / M: 420mm / L: 470mm / XL: 510mm
  • Damper: RockShox Monarch Plus RC3 DebonAir HV Eyelet, 215×63.5mm
  • Amortyzator: RockShox Pike 27’5 RC 15mm Axle Tapered 160mm
  • Stery: Fsa No57 Tapered 1-1/8″->1/5″
  • Mostek: Onoff Stoic FG 30mm
  • Kierownica: Mondraker Dune R Carbon custom design 1″ rise 780mm
  • Gripy: Onoff Diamond, 1lock-on, 130mm
  • Sztyca: RockShox Reverb Stealth 31.6mm
  • Siodełko: SDG Circuit MTN, high density PU foam, silver crmo rails
  • Przedni hamulec: Sram Guide R 180mm
  • Tylny hamulec:Sram Guide R 180mm
  • Klamki: Sram Guide R Forged alloy lever with bushing lever pivot
  • Obręcze: DT E1900 Spline 27´5 Tubeless Ready wheelset
  • Szprychy: DT Champion
  • Przednia piasta: DT E1900 Spline 15mm
  • Tylna piasta: DT E1900 Spline 12x142mm XXD 1×11 freehub. Rear axle DT RWS
  • Opony: Maxxis High Roller II 27’5×2.3 Tubeless Ready Dual compound Exo
  • Korba: Race Face Aeffect SL 24mm spindle Spiderless Direct Mount 32T
  • Suport: Race Face X-Type, sealed bearings, 73mm
  • Łańcuch: Shimano HG60011 11s
  • Tylna przerzutka: Shimano XT SGS RDM8000 Shadow Plus 11s
  • Manetki: Shimano XT SLM8000, Rapidfire plus, 11 speed rear
  • Kaseta: Shimano XT CSM8000 11-42T 11s
  • Waga bez pedałów: 12.9kg

Rozmiar ramy S / 380mm M / 420mm L / 470mm XL /  510mm
Kąt główki +/- 1 66.5° 66.5° 66.5° 66.5°
Kąt rury podsiodłowej 70° 70° 70° 70°
Górna rura 610mm 630mm 655mm 673mm
Tylne widełki +1cm 430mm 430mm 430mm 430mm
Baza kół + 1cm 1193mm 1213mm 1238mm 1260mm
Wyprzedzenie widelca 44mm 44mm 44mm 44mm
Wysokość suportu -5mm -5mm -5mm -5mm
Reach 452mm 472mm 493mm 508mm
Stack 593mm 593mm 603mm 610mm

DUNE CARBON RR


Specyfikacja:

  • Rama: Dune Stealth full Carbon Zero Suspension System FG 160mm
  • Rozmiary: S: 380mm / M: 420mm / L: 470mm / XL: 510mm
  • Damper: Fox Float X 3Pos lever Adjust Factory Kashima 215×63.5mm
  • Amortyzator: Fox 36 27’5 Float 3Pos Lever FIT4 Factory Kashima 15mm Tapered 160mm
  • Stery: Fsa No57 Tapered 1-1/8″->1/5″
  • Mostek: Onoff Stoic FG 35mm
  • Kierownica: Onoff Stoic UD Carbon 0,5″ rise 780mm
  • Gripy: Onoff Diamond, 1lock-on, 130mm
  • Sztyca: RockShox Reverb Stealth 31.6mm
  • Siodełko: SDG Circuit MTN, high density PU foam, silver crmo rails
  • Przedni hamulec: Sram Guide RS 180mm
  • Tylny hamulec: Sram Guide RS 180mm
  • Klamki: Sram Guide RS Forged alloy lever with bushing lever pivot
  • Obręcze: DT E1700 Spline 27’5 Tubeless Ready, 25mm inner width, 28H
  • Szprychy: DT Competition, Straight pull
  • Przednia piasta: DT E1700 Spline 15mm x 100mm
  • Tylna piasta: DT E1700 Spline 12x142mm XXD 1×11 Rear axle DT RWS
  • Opony: Maxxis High Roller II 27’5×2.3 Tubeless Ready Dual compound Exo
  • Korba: Race Face Aeffect SL 24mm spindle Spiderless Direct Mount 32T
  • Suport: Race Face X-Type, sealed bearings, 73mm
  • Łańcuch: Sram PCX1 11s
  • Sram X01 Type2 1x11s carbon long cage X-Horizon actuation
  • Manetki: Sram Trigger X1, 11s, X-Actuation, Zero Loss Technology
  • Kaseta: Sram PG-1175, 10-42T 11s, XXD freehub only
  • Waga bez pedałów: 12.6kg

Rozmiar ramy S / 380mm M / 420mm L / 470mm XL / 510mm
Kąt główki +/- 1 66.5° 66.5° 66.5° 66.5°
Kąt rury podsiodłowej 70° 70° 70° 70°
Górna rura 610mm 630mm 655mm 673mm
Tylne widełki +1cm 430mm 430mm 430mm 430mm
Baza kół + 1cm 1193mm 1213mm 1238mm 1260mm
Wyprzedzenie widelca 44mm 44mm 44mm 44mm
Wysokość suportu -5mm -5mm -5mm -5mm
Reach 452mm 472mm 493mm 508mm
Stack 593mm 593mm 603mm 610mm

DUNE CARBON XR


Specyfikacja:

  • Rama: Dune Stealth full Carbon Zero Suspension System FG 160mm
  • Rozmiary: S: 380mm / M: 420mm / L: 470mm / XL: 510mm
  • Damper: Fox Float X2 Factory Kashima 215×63.5mm
  • Amortyzator: Fox 36 27’5 Float HSC LSC FIT Factory Kashima 15mm Tapered 170mm
  • Stery: FSA No42 ACB Bearings integrated Tapered 1-1/8″->1/5″
  • Mostek: Onoff Stoic FG 35mm
  • Kierownica: Onoff Stoic UD Carbon 0,5″ rise 780mm
  • Gripy: Onoff Diamond, 1lock-on, 130mm
  • Sztyca: RockShox Reverb Stealth 31.6mm
  • Siodełko: SDG Circuit MTN, high density PU foam, TI-crmo rails, black cordura sides
  • Przedni hamulec: Sram Guide RSC 180mm
  • Tylny hamulec:Sram Guide RSC 180mm
  • Klamki: Sram Guide RSC Forged alloy lever with bearing lever pivot
  • Obręcze: Mavic Crossmax Pro XL LTD 27’5 23mm internal width, tubeless. 24H
  • Szprychy: Mavic Zicral, straight pull, round
  • Przednia piasta: Mavic Crossmax XL, alloy axle, adjustable sealed bearings, 15mm
  • Tylna piasta: Mavic Crossmax XL alloy axle 12x142mm XXD 1×11 Rear axle DT RWS
  • Opony: Crossmax Charge XL Ltd 2.4
  • Korba: Sram X01, 24mm spindle, 94 BCD, 170mm, 32T X-SYNK chainring
  • Suport: Sram GXP XR, sealed bearings, 73mm
  • Łańcuch: Sram PCX1 11s
  • Tylna przerzutka: Sram X01 Type2 1x11s carbon long cage X-Horizon actuation
  • Manetki: Sram Trigger X01 11s, carbon. X-Actuation, Zero Loss Technology
  • Kaseta: Sram PG-1180, 10-42T 11s, XXD freehub only
  • Waga bez pedałów: 12.9kg

Rozmiar ramy S / 380mm M / 420mm L / 470mm XL / 510mm
Kąt główki +/- 1 66° 66° 66° 66°
Kąt rury podsiodłowej 69.9° 69.9° 69.9° 69.9°
Górna rura 610mm 630mm 655mm 673mm
Tylne widełki +1cm 430mm 430mm 430mm 430mm
Baza kół + 1cm 1198mm 1218mm 1243mm 1265mm
Wyprzedzenie widelca 44mm 44mm 44mm 44mm
Wysokość suportu -5mm -5mm -5mm -5mm
Reach 452mm 472mm 493mm 508mm
Stack 596mm 596mm 606mm 613mm