Mondraker 2017 | Prezentacja: Mondraker Vantage R+
16912
single,single-post,postid-16912,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-6.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Prezentacja: Mondraker Vantage R+

article_daf1d8299b3e

15 Gru Prezentacja: Mondraker Vantage R+

Jeśli fat bike to za dużo to ciekawą alternatywą na zabawę w terenie poza sezonem i nie tylko jest nowy standard 27.5+. Jeden z Mondraker‚ów Vantage na takich kołach trafił na testy do magazynu Bike. Zapraszamy Was na krótką prezentację modelu, po której zaprezentowany zostanie pełen test.

W świecie modelek pojawił się nurt „plus size” – podobno bardziej odpowiadające rzeczywistości, reprezentujące swoimi pełnymi kształtami przeciętną użytkowniczkę garderoby znanych marek odzieżowych. Do testów przybył do nas Mondraker Vantage R, który też jest „plus size”. Szał na grube opony właśnie się zaczyna.

Jak przekonać do grubych opon tych, którzy przekonać się nie dadzą? Pokazać im trochę mniej grube opony. Ponad cztery cale w obwodzie to dla wielu rowerzystów abstrakcja, a pokraczne fat biki traktują jako chwilową modę i próbę wyciągnięcia gotówki z portfeli klientów. Jeśli argumenty o niezrównanej przyczepności w grząskim terenie były nietrafione, to rozmiar 27,5+ ma pokazać, jak może jeździć rower z grubymi oponami, który nie jest aż tak abstrakcyjny, jak klasyczny fat bike. Mondraker Vantage R na sezon 2016 to przykład hardtaila na pogrubionych oponach.


Z daleka widać, że to Mondraker – charakterystyczny „garb” i łącznik tworzą sztywny front. Górna rura leci nisko między nogami. Geometria Forward oznacza długi front i krótki wspornik kierownicy.


Tylne koło osadzone jest na szerokiej osi 12×157 mm. Przód to równiez Boost, ale 110 mm.


Kilka osób pamięta jeszcze, jak ponad dekadę temu fiński Nokian pokazał światu oponę Gazzaloddi o szerokości 3 cali. Historia lubi się powtarzać, ale tym razem przemysł przygotował pełną kompatybilność z nowym standardem szerokości. Widelec Foxa jest gotowy na przyjęcie szerszych kół od haków do korony.

 

Dalszą część prezentacji znajdziecie na MagazynBike.pl